تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : خطرات رژیم‌های لاغری ناگهانی برای سلامت


خطرات رژیم‌های لاغری ناگهانی برای سلامت


زندگی > سلامت – همشهری آنلاین:
یک متخصص تغذیه گفت: تأکید بر لاغری ناگهانی در رژیم‌های غذایی غلط است و جنبه تبلیغاتی دارد.

دکتر تیرنگ نیستانی به خبرگزاری صدا و سیما افزود: همانگونه که در خصوص ویژگی‌های مواد غذایی در تأمین سلامتی صحبت می‌شود حذف یک یا دستهی از مواد غذایی اصلی تحت عنوان رژیم غذایی امری غیر علمی است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین خصوصیات یک رژیم غذایی درست و علمی این است که ضمن تأمین مواد مورد نیاز بدن احساس گرسنگی کمتری در فرد ایجاد کند بنابراین استفاده تک بعدی از رژیم غذایی تنها با هدف اینکه فرد با استفاده از آن گرسنه نشود غیرمنطقی است.

نیستانی با بیان اینکه در رژیم‌های تبلیغاتی حذف کامل دستهی مواد غذایی مورد نظر است افزود: در این رژیم‌های غذایی، چربی‌ها و پروتئین‌ها به میزان فراوانی دریافت می‌‌شوند و از آنجا که طول می‌کشد تا این مواد غذایی از معده خارج شوند و جذب آن در روده صورت گیرد با احساس سیری بیش ازی همراه هستند اما نیاز بدن به تمام دسته‌های مورد نیاز را تأمین نمی کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در این رژیم‌های غذایی، کربوهیدرات‌ها بسیار کم هستند گفت: حذف کامل نان و برنج (کربوهیدرات‌ها) در اینگونه رژیم‌های غذایی با هدف کم شدن سطح گلیکوژن ذخیره در بدن صورت می‌گیرد و موجب دفع آب زیادی از بدن می‌شود به همین علت فرد احساس کم شدن وزن می‌کند در حالی که بدن با خطر برهم خوردن آب و الکترولیت‌ها مواجه است.

وی با تأکید براینکه در اینگونه رژیم‌های غلط غذایی کم شدن بافت چربی رخ نمی‌دهد افزود: کم شدن آب در دراز مدت کم شدن حجم عضلات بدن را به همراه دارد که از عوارض اینگونه رژیم هاست و مخاطرات جدی برای فرد در صورت بروز بیماری یا عفونت ایجاد می کند.

حتما بخوانید :   زیباجو : سالانه ۵ هزار نفر در کشور قطع نخاع می شوند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

نیستانی گفت: به علت استفاده بی‌رویه از فیبر و پروتئین در این گونه رژیم‌ها سلامت کبد وکلیه‌ها تهدید می‌شود و توصیه ما این است هر نوع رژیم غذایی باید با مشورت پزشک متخصص و پس از بررسی آزمایش‌های تشخیصی صورت گیرد.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : خطرات رژیم‌های لاغری ناگهانی برای سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..