تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخستین هواپیمای مسافربری جهان چگونه پرواز کرد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در اين روز در سال ۱۹۱۹ نخستين هواپيمای شركت ای.ا.سی.تی «برلن- پاريس- لندن» به نام «گولیات» از لندن به پاريس به صورت بازرگانی (فروش بليت) مسافر حمل كرد و فاصله دو شهر را در ۳ ساعت و ۳۰ دقيقه با سرعت ۱۵۵ كيلومتر در ساعت طی كرد و روز بعد با همين تعداد مسافر به لندن بازگشت و اين پرواز رفت و برگشت، ديگر قطع نشده است.

خلبان هواپيما به روزنامه‌نگاران گفت كه در طول سفر، باد شمال چند بار هواپيما را دچار تلاطم کرد و مسافران بدون وقفه سيگار دود می‌كردند و به بازی «بريج» پرداخته بودند تا سرگرم شوند و ترس را فراموش كنند.

زادروز خطوط هواپيمایی مسافری در جهان

گلیاتوی گفت كه قرار است به زودی ترتيب پذیرایی از مسافران با قهوه، ساندويچ و نیز روزنامه داده شود. فعلا استفاده از گرامافون هَندلی و پخش موسيقی در هواپيما دشوار است، زيرا كه با هر تكان هواپيما، سوزن گرامافون از روی صفحه خارج می‌شود.پذیرایی از مسافران از همان زمان مرسوم و هواپیماها دارای مهماندار شده‌اند. گلیات«فرمان F60 گولیات» یک هواپیمای جنگی فرانسوی بود که توسط شرکت صنایع هوایی فرمان در سال ۱۹۱۹ تولید شده بود. این هواپیما در اوایل شکل‌گیری صنعت هوانوردی و مسیرهای بازرگانی اروپا پس از جنگ جهانی اول بسیار تاثیرگذار بود.

زادروز خطوط هواپيمایی مسافری در جهان

گولیات در ابتدا در سال ۱۹۱۸ به عنوان یک بمب‌افکن سنگین با قابلیت حمل ۱۰۰۰ کیلوگرم بمب با برد ۱۵۰۰ کیلومتر طراحی شد. جنس بدنه این هواپیما از چوب بود و با وجود دو موتور سالمسون Z.9، ساختاری سبک و ساده و بهینه داشت. بال‌ها مستطیلی بودند و اصول آیرودینامیک در طراحی آنها رعایت شده بود.

زادروز خطوط هواپيمایی مسافری در جهان

پس از پایان جنگ جهانی اول آزمایش‌های اولیه روی آن پایان یافت و «فرمان» متوجه شد که این طراحی به راحتی با اندکی تغییر می‌تواند تبدیل به یک هواپیمای مسافربری شود. صنعت هوانوردی تجاری در آغاز راه توسعه بود و به شدت به هواپیماهایی نیاز داشت که اختصاصا برای این هدف تولید می‌شدند. با تغییر طراحی گولیات و قرار گرفتن کابین مسافران در آن، این هواپیما می‌توانست بین ۱۲ تا ۱۴ مسافر را جابه‌جا کند. پنجره‌های بزرگ این امکان را به مسافران می‌داد تا مناظر بیرون را به راحتی تماشا کنند. بنا به درخواست مشتری موتورهای سالمسون می‌توانستند با مدل‌های دیگر مثل «رنو» و «لورین» جایگزین شوند. حدودا ۶۰ هواپیما F60 گولیات در بین سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۲۹ ساخته شد که ۸ مورد از آنها با موتورهای مختلف تحت نظارت شرکت فرمان در چکسلواکی ساخته شدند که ۴ تای آنها توسط «آویا» و ۴ تای دیگر به وسیله «لتوف» تولید شدند.

منبع: کجاور 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخستین هواپیمای مسافربری جهان چگونه پرواز کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..