تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نامگذاری خیابان ها و معابر دزفول در چارچوب هویت تاریخی و فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم سرافراز پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نخستین نشست شورای نامگذاری خیابانها و معابر دزفول در فرمانداری اظهار کرد: روند نام گذاری خیابان ها و محلات در دزفول به این صورت است که ابتدا درخواست تغییر نام از اداره، نهاد، مردم و انجمن ها به شهرداری ارائه می شود و شهرداری نیز پس از بررسی های مختلف آن را به کمیسیون فرهنگی شورا ارسال می کند.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی که نمایندگان و کارشناسانی از دزفول شناسی، آموزش و پرورش، بنیادشهید، امام جمعه، اداره ارشاد، سازمان تبلیغات، اداره پست، اساتید ادبیات، تاریخ و بسیاری از افراد دیگر حضور دارند نام ها مورد بررسی قرار می گیرد سپس در صحن شورا پس از مشورت و رای گیری مصوب و به فرمانداری ارسال می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به اینکه تاکنون ۹۹ درصد خیابانها و کوچه های نامگذاری شده از سوی شورای اسلامی شهر توسط فرمانداری تائید شده است، گفت:تلاش بر این بوده اسامی قدیمی در دزفول باقی بمانند؛ ضمن اینکه در شورای دوره دوم نیز اولویت با نامگذاری نام شهدا بود و اینگونه نیز عمل شد.

سرافراز با بیان اینکه نظر کارشناسان اهل فن و اساتید در نامگذاری معابر و خیابان ها بسیار تاثیرگذار است، افزود: ما در شورای اسلامی شهر دزفول همواره تلاش کرده ایم در هنگام نامگذاری خیابان ها و معابر شهری، هویت تاریخی و فرهنگی دزفول حفظ شود و بر اساس پیشینه کهن این شهر عمل می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست مقرر شد کمیته ای از سوی فرمانداری تشکیل شود و مکان هایی که تاکنون بدون نام بوده و نام جدیدی برای آنها انتخاب شده در این کمیته به صورت دقیق تر بررسی و از اسامی قدیمی آن محلات استفاده شود تا هویت تاریخی مکان های دزفول حفظ شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نامگذاری خیابان ها و معابر دزفول در چارچوب هویت تاریخی و فرهنگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..