تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




من جز کوچکی از مبارزان انقلابی بودم/برای سلامتی امام نذری می دادیم

ساعت: 10:54 منتشر شده در مورخ: 1395/11/20 شناسه خبر: 1032274

مبارز انقلابی ایجرودی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با آرمان، آرزوهای جوانان، تلاش پدران و مادران به ثمر نشسته است و من جزء کوچکی از این تلاش هستم، گفت: بصیرت و بینش در مبارزه با دشمن ضروری و مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وقتی می‌گوئیم انقلاب اسلامی ایران، مردمی بود یعنی؛ به اندازه آدم‌های کف خیابان در تظاهرات‌ها، روایت از حوادث انقلاب داریم.

بانوانی که پا به پای مردان این سرزمین در تنومند شدن این نهال گام برداشتند.

زخم هایی که هنوز بر تن ها هویداست و ستم هایی که قلب هر شنونده ی را به درد می آورد.

وقتی پای صحبت های مبارزه انقلابی ایجرودی که سختی هایی را به جان خریده بود شوق پیروزی را از چشمنانش می شد خواند.

لذتی که در بازگویی خاطراتش داشت را می شد در شوق بیانش لمس کرد و وقتی به آن روزها و آلبوم تصاویر قدیمی خاطرات خود باز می گردد خدا را بخاطر اینکه، دیو را از سر غیرت رانده بودند پیروزی حاصل از تلاش هم رزمانش را  شکر می کرد.

تا به حال روایت مسئولین و شخصیت‌های برجسته از انقلاب اسلامی هم ثبت شده، هم گفته شده و هم شنیده شده. اما در روایت‌های مردم کوچه و بازار از انقلاب، که از رسمی گفتن به دورند و با همان ادبیات صریح و رک سخن می‌گویند، بعضا نکات جذاب و البته پنهانی دیده می‌شود که صدها مسئول و چهره رسمی آن‌ها را نمی‌دانند. وقتی می‌گوئیم انقلاب اسلامی ایران، مردمی بود یعنی همین؛ یعنی به اندازه آدم‌های کف خیابان در تظاهرات‌ها، روایت از حوادث انقلاب داریم. ایجرود خبر، حالا به سراغ یکی از همین چهره‌ها رفته. خانم بتول سهرابی یکی از همین چهره‌های مردمی است که نه مسئول بوده و نه مسئول شده و نه مسئول است؛ او فقط «مردم» بوده و البته هست.

گفتگو با خانم سهرابی که با لحن دلنشین مادرانه  سخن می‌گفت، آن هم در روزهای دهه فجر، برای ما دلنشین بود. او برای مان از اضطراب، اما همت فولادین مبارزین می گفت، از همسرش که در کنار هم برای به ثمر رسیدن انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکردند و از همراهان و همسایه هایی که بودند و اکنون نیستند.

بتول سهرابی«مبارز انقلابی ایجرودی» امروز در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با بیان اینکه انقلاب اسلامی با آرمان و آرزوهای جوانان، تلاش پدران و مادران به ثمر نشسته است و او جزء کوچکی از این تلاش بوده است، اظهار داشت: اوایل شروع انقلاب بود که از شهرستان ایجرود به ورامین نقل مکان کردند.

وی با اشاره به اینکه همسر او به همراه یکی دیگر از ایجرودی ها که آقای کریمی نام داشت به شهر قم می رفتند و با مهارت خاصی اعلامیه های امام (ره) را جاسازی کرده و با خود به ورامین می آوردند، افزود: همسرم به همراه آقای بهرامی و حجت السلام محمودی که در حال حاضر امام جمعه ورامین است در پخش اعلامیه ها با هم همکاری داشتند و من نیز با  طلب صلوات و سلامتی برای امام خمینی(ره)، و پخت نذری و پخش حلوا بین در و همسایه در اوایل کار مبارزه، ضد ستم بود که با خانم عظیمی انجام می دادیم.

مبارز انقلابی ایجرودی با تاکید بر اینکه در محلی که زندگی می کردند اکثر افراد ساکن آنجا ارتشی بودند و کوچکترین حرکت ها لو می رفت، افزود: همسرم به همراه همسایه نزدیک خانه ما که به ماموران گزارش داده بودند در پخش اعلامیه دست دارند، دستگیر شدند.

سهرابی با اشاره به اینکه همسرش به زندان اوین منتقل شده بوده سخت ترین لحظه او در مبارزات بود، تصریح کرد: همسرم با وجود اینکه در شکنجه گوش او آسیب دیده بود به من گفت که جان و مال خود را در این راه صرف می کند و این دل گرمی بزرگی برای من بود.

به گفته وی شیر زنان محل زندگی این بانوی مبارز ایجرودی هنگامی که ماموران به خانه آن ها آمده بودند کمک حال او بودند برای مخفی کردن اعلامیه ها و نوارهای که حاوی پیام امام بود.

سهرابی با اشاره به اینکه وقتی ماموران به خانه آن ها ریختند تا اعلامیه ها و نوارهای سخنرانی امام خمینی را بیابند با همه اینکه اضطراب داشت تلاش کرد تا نوارهای حاوی پیام امام را از خانه خارج کند، خاطر نشان کرد: به خانه همسایه رفتم و با کمک آن ها نوارها را در یک پلاستکی گذاشته و همراه اعلامیه ها آن ها  را زیر درخت پنهان کردیم.

مبارز انقلابی ایجرودی با تاکید بر اینکه بصیرت و بینش در مبارزه با دشمن  ضروری و مهم است، اذعان کرد: در حال حاضر نیز مردم ایران اسلامی با اتحادی که دارند و بصیرتی که همراه این اتحاد است پشت دشمن را به خاک می زنند.

سهرابی با همه وجود برای اینکه مبارزات یاران انقلاب به ثمر نشسته بود اشک شوق می ریخت و در بین این بغض شکسته، خدا را شکر می گفت، ادامه داد: جوانان باید درباره مبارزات مادران و پدران این سرزمین در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مطالعه عمیقی داشته باشند.

وی گفت: باید با تمام وجود برای شکوفایی هر چه تمام تر ایران اسلامی  که با همه آرمان و آرزوهای مادران، پدران و جوانان این وطن که  به استقلال، آزادی و اسلامی بودن خود می بالد، از جان مایه گذاشت.

در تصویر بالا از سمت راست از مبارزان انقلابی ایجرودی آقای رمضانعلی بهرامی و ابوالفضل کریمی را شما می ببینید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «من جز کوچکی از مبارزان انقلابی بودم/برای سلامتی امام نذری می دادیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..