تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وجود روحیه انقلابی در دانشگاه ضروریست/ قدرت تشخیص و تصمیم گری مشخصه بارز دانشجوست

ساعت: 10:45 منتشر شده در مورخ: 1395/11/20 شناسه خبر: 1032401

سیاست به معنای مدیریت و پیش برندگی است و یک دانشجو علاوه بر تحصیل علم باید دوست و دشمنش را بشناسد و با بصیرت انقلابی برنامه های دشمنان را برای توقف انقلاب رصد نماید و با کسب علم و دانش و بصیرت نافذ نقشه های دشمنان انقلاب را بفهمد و موضع مناسب و به زمانه اتخاذ نماید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «دانشجو سلام» با توجه به اهمیت حضور دانشجویان در صحنه های پیروزی انقلاب و حوادث بعد از آن و همچنین نقش آفرینی این قشر تاثیرگذا بر تحولات جامعه بر آن شدیم تا حجت الاسلام عین ا لکمال مسئول نمایندگی بسیج دانشجویی استان مصاحبه کوتاهی ترتیب دهیم و نظر وی را در مورد  نقش و وظیفه دانشگاهیان در مقابل این تهدیدات  جویا شدیم.که نظر خوانندگان عزیز را به آن جلب می کنم.  

ضمن سلام  لطفا به عنوان اولین سوال بفرماید بزرگترین تهدید سیاسی و یا فرهنگی که ممکن است امروز دانشجویان و دانشگاههها با آن مواجه باشند  از نظر جنابعالی چیست؟

با سلام و تبریک ایام الله دهه فجر به تمای مردم شریف ایران خصوصا دانشجویان عزیز در پاسخ به سوال شما باید گفت به نظر بنده مهمترین تهدید سیاسی و یا فرهنگی برای دانشجو و دانشگاهها همان تهاجم فرهنگی و اینکه دانشجو فقط به دنبال کسب علم و دانش باشد و در صحنه انقلاب و مدیریت دخالت نداشته باشد است و همان چیزی که قبل ازانقلاب بر سر دانشگاهها و دانشجویان ما  آورده بودند که نگاه دانشجو به خارج از کشور باشد و خودش را مستقل در مدیریت کشور ندادند  لذا به دانشجویان ما اینگونه رسانده بودند که اگر می خواهد پیشرفت کند باید از فرق سر تا نوک انگشتان فرنگی شود و دستاوردهای غرب را در کشور پیاده کند.

متاسفانه در درون کشور عده ای باز هم با توجه به این تهدید به دنبال این هستند که فکر دانشجو و فرهنگ دانشجویی را به سمت این سیاست غلط بکشند اما با عنایت و توجهی که مقام معظم رهبری به دانشجویان و دانشگاهها دارند و نشست های صمیمی که با دانشجویان برگزار می کنند  نقشه های دشمنان داخلی و خارجی را ناکام نمودند.

نظر جنابعالی در مورد تحریفهای دشمنان از شعارها و وعده های امام داشته اند وسعی می کنند تا با القاء این مسئله که نظام اسلامی نتوانسته آن وعدهها را عملی کند چیست؟

یکی ا از برنامه های دشمنان داخلی و خارجی نظام مسئله نفوذ در بین نخبگان نظام بوده که موجب استحاله عده ای نیز گردید همچنین برای منحرف کردن انقلاب به دنبال تحریف سخنان حضرت امام(ره) بودند که رهبر انقلاب در حرم امام راحل به این موضوع اشاره کردند که برنامه ها و سخنان حضرت امام بسیار شفاف و قابل توجه بوده است یعنی امام و عده ای نداده است که بخواهد در انقلاب به آن عمل نکند البته حضرت امام فرمودند انقلاب اسلامی ما صد در صد اسلامی نشده است بلکه باید همت کرد دولت و مجلس و بازار و مدارس و دانشگاهها ما اسلامی بشود و انقلاب آرام آرام به کمال خود خواهد رسید و این سخن را امروز هم از لسان مقام معظم رهبری می شنویم که انقلاب اسلامی چند مرحله دارد که ما در مرحله سوم آن یعنی ساخت کشور اسلامی که همه بخشهای آن باید اسلامی شود هستیم در حالی که آرمانهای انقلاب تمدن سازی برای جوامع بشری است.

وعدهای امام به ایجاد انقلابی است که باید صدای آن به تمام دنیا برسد و این نیاز به زمان و روحیه انقلابی دارد.

به عنوان آخرین سوال بفرمایید نظر جنابعالی در خصوص این سخن مقام رهبری که فرمودند دانشگاه باید سیاسی باشد و  در دوره ای فرمودند خدا لعنت کند آن کسانی که می خواستند دانشجویان را از سیاست دور کنند چیست؟  

به نظر بنده مفهوم این سخن رهبری این است که علم و سیاست و دین و سیاست از هم جدا نیست، سیاست به معنای مدیریت و پیش برندگی است و یک دانشجو علاوه بر تحصیل علم باید دوست و دشمنش را بشناسد و با بصیرت انقلابی برنامه های دشمنان را برای توقف  انقلاب رصد نماید و با کسب علم و دانش و بصیرت نافذ نقشه های دشمنان انقلاب را بفهمد و موضع مناسب و به زمانه اتخاذ نماید چرا که او به عنوان یکی از مدیران این جامعه انقلابی می خواهد اعمال نظر کند لذا حضرت آقا فرمودند خدا لعنت کند آن کسانی را که می خواستند دانشجویان را از فضای سیاسی دور کنند.

با تشکر از حجت الاسلام عین الکمال که در این گفتگو شرکت کردند امیدواریم جامعه و دانشگاههای ما روز به روز از رشد و بالندگی بیشتری برخوردار شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وجود روحیه انقلابی در دانشگاه ضروریست/ قدرت تشخیص و تصمیم گری مشخصه بارز دانشجوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..