تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست «ترومای سرخ» در برج میلاد/ مهین دوست: ممیزی‌ها بسیار ما را اذیت کرد

نشست «ترومای سرخ» در برج میلاد/ مهین دوست: ممیزی‌ها بسیار ما را اذیت کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری فیلم «ترومای سرخ» ساخته اسماعیل مهین دوست، باحضور کارگردان و تهیه کننده، مرتضی مشهودی مدیر جلوه‌های بصری، كامران كيان‌ارثی صدابردار، سميرا غلام‌زاده تدوينگر، آبان حسين‌آبادی، يگانه رجبی، نيكان راست‌قلم بازيگران شامگاه سه شنبه در تالار سعدی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای نشست ميهن‌دوست با اشاره به روند ساخت اين فيلم که مشكلات زيادی داشته است، بيان كرد: «اساسا معتقدم که فيلمساز نباید زیاد درباره فيلمش صحبت كند اما درباره روند ساخت آن می‌گویم که اسفند ماه سال گذشته پس از گذراندن پيش توليد طولانی، فیلم را كليد زديم. با وجود اينكه يك سوم قصه در مترو تهران می‌گذرد اما از سوی مترو بسیار اذيت شدیم و ليست مميزی طولاني را دو روز پیش از آغاز فیلمبرداری جلوی ما گذاشتند.»

او ادامه داد: «متاسفانه از آنجا که ارگان‌های متولی فيلمنامه غير از ارشاد مشخص نيست، مترو تهران حکم داد كه دستفروش و گدا در فيلمنامه نبايد باشد و دزدی هم نبايد در مترو به تصوير كشيده شود. بنابراین ما تغييراتی در فیلمنامه داديم اما به اين هم بسنده نكردند و ما را بيرون كردند و گفتند بعد از عید بیایید. نهايت شهريور ماه تواستيم سكانس‌های مترو را تمام كنيم.»

در ادامه مرتضی مشهودی گفت: «به دليل محدوديت‌ها و ممیزی‌هایی که به فیلمنامه می‌خورد، مجبور شديم بسياری از فضاها را با جلوه‌های بصری به تصوير بكشيم که امیدوارم به خوبی از آب درآمده باشند.»

در بخش دیگری از این نشست آبان حسين‌آبادی به عنوان یکی از بازیگران فیلم گفت: «سال گذشته از سوی کارگردان برای این پروژه دعوت به همکاری شدم اما نقش من در مسير فیلمبرداری تغيير كرد و از آنجا که بازيگر تئاتری هستم از پيشينه تئاتری‌ام نکاتی را به نقش اضافه كردم.»

يگانه رجبی نیز بیان کرد: «این فیلم بيست چهره تئاتری را به سینما معرفی می‌كند واين فقط يك ادعا نيست. كارگردان آن از مديوم تئاتر بازيگرانی را به سينما معرفی كرده و زمان زيادی را برای تمرين با آنها گذاشته است.»

این بازیگر افزود: «آقای میهن‌دوست در روند ساخت این فیلم به ما نشان داد كه توانایی آن را داریم که در فيلم‌های ديگر سینمایی هم حضور داشته باشیم و بازی در سینما خيلی برايمان نا‌آشنا و دور از تصور نخواهم بود از او بابت سينمای امنی كه به من نشان داد، ممنونم.»

او بر زحمات بازیگران در مدیوم تئاتر تاکید و تصریح کرد: «حرف‌های زيادی در اين چند سال که در تئاتر بوده‌ام، در دلم مانده است. ما بازيگران تئاتر زحمت زيادی می‌كشيم اما كسی ما را نمی‌بيند. خوشحالم که اکنون به واسطه استعدادهايمان روي پرده سینما بوديم. ای كاش كارگردانان دیگر سینما هم به تك تك پلاتوهای این شهر سر بزنند و زحماتمان را ببينند.»

نيكان راست‌قلم هم گفت: «خوشحالم كه بيست چهره تئاتری اينجا هستند و زحمت‌های چند ساله همه‌مان بر روی پرده سینما ديده شد. به عنوان يك زن احساس می‌كنم چقدر به اين فيلم نزديك هستم و تلاش مردانه يك زن را در فضای زندگی‌اش می‌بينم. اميدوارم حال خوب این نقش را به مخاطبان به خوبی ارائه داده باشم.»

سميرا غلام‌زاده نیز با اشاره به دومین همکاری‌اش با میهن‌دوست در فیلم «ترومای سرخ» به عنوان تدوینگر بیان کرد: «قبل از این فیلم، تدوین يك مستند بلند ميهن‌دوست را انجام داده بودم اما این کار تجربه متفاوتی بود چراکه فیلمی نامتعارف با روايت خاص بود پس در نتیجه تدوين آن حساسيت زیادی می‌طلبيد.»

در بخش دیگری از این نشست میهن‌دوست با اشاره به اينکه «ترومای سرخ» مخاطب خاص دارد، بیان کرد: «اساسا برخی فيلم‌ها حوصله و هوش بيشتری برای ديدن از سوی مخاطب می‌طلبند و معتقدم سينما بايد مخاطب را به مشاركت بکشد. اگر این فيلم قرار بود برای مخاطب عام ساخته شود، مدل ديگری بايد می‌شد. طيف مخاطب خاص با آن ارتباط برقرار می‌کند و ساختار آن به گونه‌ای است كه غير متعارف، داستان را روايت می‌کند. البته لحنی رئاليستی و روايت خطی دارد و نمی‌خواستم نزد مخاطب، پرسوناژ ذهنی از هيچ كاراكتري شكل گيرد.»

او در پایان افزود: «عنوان این فیلم برگرفته از یک اصطلاح روانپزشكی است به معنای آسيبی كه از گذشته به فرد وارد شده و آثارش هنوز وجود دارد. وجه تسميه آن با واژه سرخ را توضيح نمی‌دهم و آن را بر عهده مخاطب می‌گذارم.»

58243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست «ترومای سرخ» در برج میلاد/ مهین دوست: ممیزی‌ها بسیار ما را اذیت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..