تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مخالفت پارلمان اسکاتلند با طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، نمایندگان پارلمان منطقه‌ای اسکاتلند در ادینبورگ (ادینبورو) با اکثریتی قاطع به طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (معروف به برکسیت) رأی مخالف دادند.

به نوشته وب سایت دویچه وله، دولت بریتانیا به ریاست ترزا می قصد دارد در ماه مارس آینده به طور رسمی در بروکسل تقاضای خروج از اتحادیه اروپا را ارائه دهد.

۹۰ نماینده‌ی پارلمان اسکاتلند در یک رأی‌گیری نمادین درباره درخواستی رأی دادند که دولت اسکاتلند به ریاست نیکولا استرجن به مجلس ارائه کرده بود. ۳۴ نماینده که به طرح مزبور رأی منفی دادند، از اردوی محافظه‌کاران هستند که ترزا می، نخست وزیر، نیز به آن تعلق دارد.

اکثریت نمایندگان اسکاتلند معتقد هستند که دولت بریتانیا بسیاری از پرسش‌ها را در رابطه با برکسیت بی‌پاسخ گذاشته است. به نظر آنها روشن نیست که پس از برکسیت، پارلمان مرکزی در لندن بتواند درباره تمام مناسبات اقتصادی تصمیم‌گیری کند.

مخالفت اکثریت مردم اسکاتلند با برکسیت

یک رفراندوم عمومی در ژوئن ۲۰۱۶ نشان داد که ۶۲ درصد مردم اسکاتلند با خروج بریتانیا از "اتحادیه اروپا" مخالف هستند. این در حالی‌ست که در سراسر بریتانیا حدود ۵۲ درصد از شهروندان به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند.

مردم اسکاتلند به طور سنتی طرفدار اروپا شناخته می‌شوند و به همین دلیل بسیاری از آنها خواهان جدایی از بریتانیا هستند، اما نظرخواهی در این امر تنها با رضایت دولت مرکزی امکان‌پذیر است.

رأی‌گیری در پارلمان اسکاتلند جنبه اجرایی ندارد، اما بهرحال هشداری به لندن است تا بداند خروج به این سادگی امکان‌پذیر نیست.

202




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مخالفت پارلمان اسکاتلند با طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..