تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابداع پدهای پزشكی ضد ميكروب در دانشگاه صنعتی اميركبير

سميه اكبري عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کالاهای پنبه‌ای در صنایع بهداشتی به عنوان پد پزشکی برای جذب خون مورد استفاده قرار می‌گیرند و اغلب در معرض عوامل بیماری‌زا و میکروبی هستند بنابراين استفاده از يك وسيله جايگزين كه مشكلات ميكروبي و عفوني براي مصرف كنندگان ايجاد نكند، يكي از ضرورت هاي حوزه پزشكي است.

عضو هيات علمي دانشكده مهندسي نساجي دانشگاه صنعتی اميركبير ادامه داد: ما در طرح پژوهشی خود که حاصل قرارداد صنعتی بین یک شرکت دانش بنیان و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری ستاد نانو ریاست جمهوری انجام شده است.

وی افزود: پدها با ترکیبات نانوساختار درختسان (دندریمر) عامل دار شده است که پس از اصلاح افزایش راندمان پدهای پزشکی در جذب خون، ایجاد خاصیت ضدمیکروبی، افزایش استحکام و افزایش جذب رطوبت را به همراه دارد.

اکبری بیان کرد: نتایج تحقيقات نهايي نشان داد که حضور گروه‌های آمین موجود در ترکیبات شاخه‌دار باعث بهبود جذب خون شبیه‌سازی شده در حدود 43 درصد نسبت به نمونه خام در روش رمق‌کشی می‌شود.

اين پژوهشگر دانشگاه اميركبير یادآورشد: همچنین خاصیت ضد میکروبی پدهای پزشکی پس از اصلاح با ترکیبات درخت‌سان به 99/99 درصد رسیده است و عملا امكان رشد ميكروب ها دو نوع ميكروب آزمايش شده در اين محيط از بين مي رود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابداع پدهای پزشكی ضد ميكروب در دانشگاه صنعتی اميركبير»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..