تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت روحانی نمی‌خواهد مسکن مهر تکمیل شود

دولت و مدیران وزارت راه و شهرسازی اراده‌ای برای به سرانجام رساندن پروژه نیمه‌کاره مسکن مهر ندارند والا باید مدت‌ها زودتر از این، پروژه مسکن مهر به پایان می‌رسید.

روزنامه جوان در این زمینه نوشت: اگر تمامی 30 درصد باقی مانده از پروژه مسکن مهر، واحدهایی بودند که در مرحله ابتدایی احداث قرار داشتند، علی‌القاعده باید با گذشت بیش از 3/5 سال از دولت یازدهم به اتمام می‌رسید، از این گذشته دولت و بانک مرکزی به بانک مسکن اجازه استمهال 20 ساله خط اعتباری 45 هزار میلیاردی مسکن مهر را به بانک مسکن دادند یعنی منابع حاصله از جمع‌آوری اقساط تسهیلات مسکن مهر که در اختیار بانک مسکن است و با گذر زمان هم در حال رشد است، باید به پروژه مسکن مهر تزریق می‌شد که مشخص نیست با گذشت 3/5 سال و امتیاز استثنایی که به بانک مسکن داده شده چرا مهر اتمام به مسکن مهر نخورده است. میانگین پایان یک پروژه مسکن حدود دو تا سه سال است، حال این سؤال مطرح می‌شود که پروژه مسکن مهر که تا پایان دولت دهم 70 درصدش به پایان رسیده بود چرا با گذشت 3/5  سال از دولت یازدهم به پایان نرسیده است، این در حالی است که طبق امتیاز اعطایی بانک مرکزی به بانک مسکن، این بانک باید منابعی که از محل اقساط تسهیلات مسکن مهر جمع‌آوری می‌شد را در جهت تکمیل 30 درصد باقی مانده از پروژه مسکن مهر به کار می‌گرفت که گویا اینگونه نشده است.

دولت یازدهم و وزیر راه و شهرسازی در پیشگاه نمایندگان مردم در خانه ملت متعهد شدند که پروژه مسکن مهر را به پایان برسانند اما در ماه‌های پایانی دولت یازدهم قرار داریم و هنوز بسیاری از متقاضیان مسکن مهر واحدهای مسکونی خود را تحویل نگرفته‌اند و مسئولان انواع بهانه را برای کم‌کاری خود بیان کرده‌اند.

بحث بر سر این است که اگر قرار نبود پروژه مسکن مهر تکمیل شود چرا خط اعتباری 45 هزار میلیارد تومانی که برای ساخت مسکن مهر از سوی بانک مرکزی به بانک مسکن ارائه داده شد و از وزرایی چون اقتصاد دولت و وزیر راه و شهرسازی این خط اعتباری را عامل ایجاد تورم شدید در جامعه و جهش حجم نقدینگی می‌دانستند، این خط اعتباری را به بانک مرکزی بازنگرداندند تا به واسطه معدوم شدن این پول پرقدرت تورم و حجم نقدینگی کاهش یابد. بانک مرکزی خط اعتباری 45 هزار میلیارد تومانی برای تامین مالی پروژه مسکن مهر را در اختیار بانک مسکن قرار داد تا بدین واسطه منابع برای ساخت بیش از 2 میلیون واحد مسکونی مسکن مهر تأمین شود، در این بین به دلیل باقی ماندن برخی پروژه‌های مسکن مهر در پایان دولت دهم، بانک  مرکزی امتیاز امهال خط اعتباری مسکن را به بانک مسکن داد، به طوری که بانک مسکن از محل جمع‌آوری اقساط مسکن مهر، دیگر این منابع را به بانک مرکزی عودت ندهد و در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره مسکن مهر و همچنین افزایش وام مسکن مهر به کار گیرد.

بانک مسکن از محل جمع‌آوری اقساط وام‌هایی که به مسکن مهر تخصیص داده هر ماه منابع قابل ملاحظه‌ای به دست می‌آورد که باید در جهت اتمام طرح مسکن مهر به کار می‌گرفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت روحانی نمی‌خواهد مسکن مهر تکمیل شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..