تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایشگاه «گذری بر فرهنگ و هنر ماناها» در موزه سنندج گشایش می‌یابد

نمایشگاه «گذری بر فرهنگ و هنر ماناها» در موزه سنندج گشایش می‌یابدبه‌گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان، این نمایشگاه دربرگیرنده آثار بسیار باارزش دوره مانایی است که از ساعت 10 صبح روز 20 بهمن‌ماه با حضور مسئولان استانی در محل موزه سنندج واقع در خیابان امام خمینی(ره) افتتاح و در معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

صابر وفایی، مدیر پایگاه زیویه و کرفتو، در این‌ مورد گفت: «این آثار ازجمله ارزشمندترین آثار مکشوفه در منطقه غرب و شمال غرب ایران است و در همین باره نیز کتابی با همین عنوان به‌همت اداره کل میراث استان کردستان، موزه ملی و پایگاه زیویه در 128صفحه به‌چاپ رسیده است.»

سیدمحسن علوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان، نیز در این خصوص گفت: «ماناها بین سده 6 تا 9 پیش‌ازمیلاد در حد فاصل دریاچه‌های ارومیه و زریوار مریوان حکمرانی می‌کردند که بعدها بخشی از حکومت ماد را تشکیل دادند. از محوطه‌های مهم این دوره می‌توان به مناطقی چون حسنلوی نقده، قلایچی بوکان، زندان سلیمان و ربط سردشت و در استان کردستان می‌توان به مناطق زیویه و گورستان‌های چنگبار، کول‌تاریکه، ملامچه، کانی‌زرین و قاپلانتو اشاره کرد.»

او افزود: «همچنین از این دوره تاریخی مهم در ایران، میراث‌های ارزشمندی چون معماری یادمانی و تالارهای ستون‌دار با تزییناتی از آجرهای لعاب‌دار و... ویژه‌ فرهنگ مانایی به‌دست آمده است. در این نمایشگاه آثار این فرهنگ که از موزه ملی ایران به‌امانت گرفته شده در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.»

علوی، با دعوت از همه استادان، صاحب‌نظران و دانشجویان برای بازدید از این آثار بسیار باارزش، ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز بتوانیم سایر آثار مکشوفه در استان کردستان را که در موزه‌های مختلف نگه‌داری می‌شود در استان در معرض دید عموم بگذاریم.
اتمام پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایشگاه «گذری بر فرهنگ و هنر ماناها» در موزه سنندج گشایش می‌یابد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..