تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت ملی قدیمی‌ترین سند ازدواج کردها

ثبت ملی قدیمی‌ترین سند ازدواج کردها

سیدمحسن علوی از ثبت قدیمی‌ترین سند ازدواج موجود در کردستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  سیدمحسن علوی از ثبت قدیمی‌ترین سند ازدواج موجود در کردستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و اظهار داشت: این سند واقعه مهم ثبت ازدواج رضاقلی‌خان اردلان فرزند خسروخان اردلان و حُسن‌جهان‌خانم با طوبی‌سلطان‌خانم دختر عباس‌میرزا و خواهر محمدشاه قاجار (نوه فتحعلی‌شاه) است.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان افزود: این اثر، بیش از 180 سال پیش و در سال 1254 قمری در سنندج، در نهایت زیبایی و با خط شکسته‌نستعلیق نگارش و تذهیب شده است.

 

 

علوی خاطرنشان کرد: ابعاد این سند 111 × 61 سانتیمتر است و اهمیت زیادی در بین اسناد تاریخی کردستان دارد و این سند قدیمی‌ترین سند مکتوب در زمینهٔ ثبت ازدواج در کردستان است که خوشبختانه در زمره آثار ملی کشور قرار گرفت.

 

 

2024




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت ملی قدیمی‌ترین سند ازدواج کردها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..