تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهیه طرح ویژه برای بافت تاریخی شهر خوسف

تهیه طرح ویژه برای بافت تاریخی شهر خوسفبه‌گزارشحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی، علی شریعتی‌منش معاون صنایع‌دستی این اداره‌کل گفت: «در جریان برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان جنوبی در بهمن امسال و با توجه به تأکید محسن طوسی، رئیس اداره حفظ و احیای بناهای تاریخی، طرح ویژه محدوده تاریخی تهیه می‌شود. هدف از این طرح حفظ بافت تاریخی خوسف به‌لحاظ ارزش‌های معماری سنتی، بومی و فرهنگی آن است.»

او افزود: «شهر خوسف که در 35 کیلومتری غرب بیرجند واقع شده و دارای بافت تاریخی با ارزش و زیبایی است در جریان کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان جنوبی توجه شرکت‌کنندگان را جلب کرد. این بافت دارای بناهایی همچون مسجد جامع، آب‌انبار، خانه‌های تاریخی، حسینیه و مدارس علمیه است.»

شریعتی‌منش بیان کرد: «24 اثر تاریخی در این بافت در فهرست آثار ملی ثبت شده که شامل 14 خانه، چهار مسجد، یک قلعه، یک مدرسه علمیه، دو آب انبار و دو آرامگاه است. توسعه شهری خوشبختانه آسیب کمتری به این بافت وارد کرده و زندگی در آن جریان داشته است و همچنان گذرهای بافت و آثار تاریخی زنده و پویا در آن وجود دارد.‌»

او گفت: «در حاشیه این بافت زیبا آرامگاه ابن‌حسام خوسفی، شاعر و مدیحه‌سرای قرن هشتم، بر بالای صخره‌ای دیده می‌شود که خود از افتخارات فرهنگی خوسف است. خانه زادگاه دکتر غلامحسین شکوهی، پدر علم تعلیم‌ و‌ تربیت، نیز در این بافت قرار دارد که شهرداری خوسف آن را مرمت و بازسازی کرده است.»

شریعتی‌منش افزود: «مساحت بافت تاریخی خوسف 20 هکتار است که مطالعات اولیه آن برای تعیین و تصویب محدوده تاریخی آغاز شده است و امید می‌رود تا پایان سال جاری این اقدام مهم به‌ انجام برسد.»

اتمام پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهیه طرح ویژه برای بافت تاریخی شهر خوسف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..