تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ییلدریم: احزاب مخالف اصلاحات قانون اساسی در ردیف تروریست‌ها قرار دارند!

ییلدریم: احزاب مخالف اصلاحات قانون اساسی در ردیف تروریست‌ها قرار دارند!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بن‌علی ییلدریم – نخست وزیر ترکیه – حزب جمهوریخواه خلق، اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور را به دلیل مخالفت با اصلاحات قانون اساسی در کنار گروه‌های تروریستی قرار داد.

بر این اساس، نخست وزیر ترکیه امروز (سه شنبه) پس از مخالفت حزب جمهوریخواه خلق این کشور با اصلاحات قانون اساسی که به موجب آن قدرت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور افرایش می‌یابد، این حزب را به حمایت از تروریسم متهم کرد. 

ییلدریم گفت: چه کسی با این تغییرات مخالف است؟ تنها پ ک ک (حزب کارگران کردستان) و سازمان تروریستی فتح الله گولن با آن مخالفند. آنها تروریست هستند و از این رو ما با تمامی آنچه آنان مخالفند، موافقیم. چه فرد دیگری برای این تغییرات کمپین مخالفت به راه انداخته است؟ حزب جمهوریخواه خلق و حزب "سی اچ پی". این دو حزب هدف مشترکی دارند. آنها قدرت خود را از سازمان‌های تروریستی کسب می‌کنند. 

اصلاحات قانون اساسی ترکیه با هدف افزایش قدرت اردوغان به عنوان رییس جمهور انجام می‌گیرد. احزاب مخالف ترکیه از آن بیم دارند که این تغییرات باعث تضعیف قانون اساسی این کشور شود و مسیر را برای دیکتاتوری اردوغان هموار کند. پارلمان ترکیه 21 ژانویه (دوم بهمن ماه) اصلاحات قانون اساسی را تصویب کرد و این لایحه را امروز برای تایید ریاست جمهوری به اردوغان تحویل داد. اردوغان 15 روز فرصت دارد این لایحه را تایید یا رد کند و زمانی برای اجرای همه‌پرسی تعیین کند. انتظار می‌رود همه‌پرسی سراسری درباره اصلاحات قانون اساسی ترکیه اواسط ماه آوریل (فروردین ماه) انجام گیرد. 

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ییلدریم: احزاب مخالف اصلاحات قانون اساسی در ردیف تروریست‌ها قرار دارند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..