تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افرادی که برای سفر عتبات نوروزی باید واکسن مننژیت تزریق کنند

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، در توضیح واجدین تزریق واکسن مننژیت اظهار داشت: برای سفر به عتبات که در نوروز امسال نیز بیش از یکصد هزار زائر ایرانی اعزام خواهند شد، نیازی به تزریق واکسن مننژیت نیست به جزء برخی بیماران و افرادی که باید این واکسن را تزریق کنند.

وی درباره افرادی که باید برای سفر عتبات نوروزی واکسن مننژیت را تزریق کنند، توضیح داد: این افراد بیشتر کسانی هستند که بیماری مزمن دارند و یا اطفال نیز باید این واکسن را تزریق کنند ولی افراد سالم احتیاجی به تزریق این واکسن برای عتبات عالیات ندارند و تزریق اجباری این واکسن فقط برای اعزام به عربستان و سفر حج بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: بنابراین تزریق واکسن مننژیت برای کسانی که سن بالایی داشته و سیستم ایمنی ضعیفی دارند و همچنین دچار بیماری دیابت و بیماری قلبی و تنفسی هستند، توصیه می‌شود.

مرعشی خاطرنشان کرد: زائرانی که  در سامانه سماح نیز ثبت‌نام کردند، تحت پوشش بیمه و درمان رایگان هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین چندی قبل در گفتگویی با اشاره به اینکه هم اکنون در کربلا دو درمانگاه دائمی 24 و 16 ساعته دایر داریم، اظهار داشت: در صورت هماهنگی و موافقت‌های لازم آمادگی وجود دارد تا در هر جای که در شهر کربلا موافقت صورت پذیرد سومین درمانگاه هلال احمر راه اندازی شود.

مرعشی با اشاره به فعالیت درمانگاه 24 ساعته در هتل نجم کربلا و همچنین فعالیت 16 ساعته درمانگاه هتل هدی الوالی در این شهر مقدس عنوان کرد: درمانگاه سوم نیز 16 ساعته خواهد بود و آن را به پزشک، تجهیزات پزشکی و دارو تجهیز خواهیم کرد.

وی در توضیح تعداد متعدد درمانگاه‌های ایران در کربلا توضیح داد: این درمانگاه‌ها دائمی نیستند و به صورت مقطعی بوده، بطوریکه همیشه براساس جمعیت اسکان 5 هزار نفری زائران ما به ایجاد یک درمانگاه موقت اقدام می‌کردیم که در برخی مناسبت‌ها تعداد این درمانگاه قابل توجه می‌شد ولی ایجاد درمانگاه سوم برنامه جدید مرکز پزشکی هلال احمر است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: هم اکنون روزانه 6500 زائر در کربلا مستقر می‌شوند و فعالیت دو درمانگاه 24 و 16 ساعته هلال‌احمر در این شهر کافی است که البته در شهر نجف نیز درمانگاهی داریم که فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افرادی که برای سفر عتبات نوروزی باید واکسن مننژیت تزریق کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..