تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افت ۶ رتبه ای دانشگاه آزاد رشت در جدیدترین رتبه ­بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور

ساعت: 16:12 منتشر شده در مورخ: 1395/11/19 شناسه خبر: 1031653

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در چهارمین ارزیابی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۳۵۳ واحد این دانشگاه را مورد ارزیابی قرار داد و نتایج آن را منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روشن خبر، گروه رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  (ISC)دانشگاه­‌های آزاد اسلامی کشور را براساس  ۲۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین‌­المللی، تسهیلات و فعالیت­‌های اجتماعی- اقتصادی مورد رتبه­ بندی قرار داد. شاخص‌ها و معیارهای این رتبه بندی مصوب ششمین نشست فوق العاده وزاری آموزش عالی کشورهای اسلامی در شهر جده عربستان است که توسط خبرگان و متخصصین علم رتبه بندی تهیه و تدوین شده است.

در رتبه بندی منتشر شده ۳۵۳ واحد از واحد­های دانشگاه آزاد ایران واجد شرایط لازم جهت حضور در رتبه­ بندی ISC شدند و بدین ترتیب در رتبه بندی سال ۹۴-۱۳۹۳ دانشگاه‌های آزاد کشور، شاهد رشد نزدیک به ۱۸ درصد در تعداد واحدهای تحت پوشش رتبه بندی هستیم

دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران همانند رتبه بندی سال گذشته در جایگاه نخست فهرست سال۹۴-۱۳۹۳ قرار گرفته است و پس از آن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز رتبه ۲ و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سال ۹۴-۱۳۹۳ رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داد.

از بین دانشگاه های آزاد استان گیلان، تنها واحد دانشگاه آزاد رشت در بین ۲۰ واحد برتر قرار گرفت که البته نسبت به رتبه بندی سال قبل با ۶ رتبه افت روبه رو شده است و از رتبه ۱۳ کشور در سال ۹۲-۹۳ به رتبه ۱۹ کشور در سال ۹۳-۹۴ تنازل یافته است.

در این رتبه بندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در رتبه ۲۹، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسرواملش در رتبه بین ۱۰۱ – ۱۵۰  و دانشگاه آزاد اسلامی لشت نشا – زیباکنار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت و دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستانه اشرفیه در رتبه بین ۲۰۱ – ۲۵۰ ،   دانشگاه آزاد اسلامی واحد صومعه سرا در رتبه ۲۵۱-۳۰۰ و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیاهکل در رتبه ۳۰۰ تا ۳۳۵ قرار گرفتند.

جدول زیر فهرست ۲۰ واحد برتر از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را در سال ۹۴-۱۳۹۳ نمایش می ­دهد.

فهرست ۲۰ واحد برتر از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را در سال ۱۳۹۳-۹۴

رتبه ۱۳۹۲-۹۳

رتبه ۱۳۹۳-۹۴

امتیاز از ۱۰۰

نام واحد

۱

۱

۱۰۰

واحد علوم و تحقیقات تهران

۲

۲

۹۵.۹۹

واحد کرج

۳

۳

۹۵.۱۳

واحد مشهد

۴

۴

۹۰.۲۵

واحد تبریز

۱۰

۵

۹۰.۱۹

واحد تهران جنوب

۶

۶

۸۵.۲۶

واحد اراک

۵

۷

۸۴.۱۱

واحد خوراسگان اصفهان

۱۷

۸

۸۳.۷۱

واحد تهران مرکزی

۹

۹

۸۰.۹۶

واحد شهرضا

۱۱

۱۰

۷۹.۶۶

واحد اردبیل

۷

۱۱

۷۹.۴۶

واحد تهران شمال

۸

۱۲

۷۸.۹۰

واحد ساوه

۱۸

۱۳

۷۷.۵۸

واحد نجف آباد

۱۴

۱۴

۷۵.۴۰

واحد یادگار امام خمینی (ره)

۱۶

۱۵

۷۲.۵۰

واحد یزد

۱۵

۱۶

۷۲.۴۶

واحد قائم شهر

۱۲

۱۷

۷۱.۷۳

واحد مرودشت

۱۹

۱۸

۶۹.۲۵

واحد شهرکرد

۱۳

۱۹

۶۷.۱۰

واحد رشت

۲۲

۲۰

۶۶.۰۱

واحد قزوین

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افت ۶ رتبه ای دانشگاه آزاد رشت در جدیدترین رتبه ­بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..