تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توزیع 45 تن پیاز زعفران توسط جهاد کشاورزی بهاباد/ بهاباد پتانسیل پیشتازی در بحث زعفران را دارد/ حمایت از تهیه مربای زعفران

ساعت: 14:16 منتشر شده در مورخ: 1395/11/19 شناسه خبر: 1031158

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، خبر داد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد با توجه به دارا بودن پتانسیل بالای تولید زعفران توانایی پیشتاز شدن در این زمینه را در استان دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در مصاحبه با یزد رسا، با اشاره به ظرفیت های کشت زعفان در استان یزد گفت: زعفران یک گیاه داروئی کم آبخواه با ارز آوری بالا می باشد که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه یکی از بهترین گزینه های کاشت جهت جهت اصلاح الگوی کشت در منطقه است.

یدالله جواد پور اظهار داشت: سطح زیر کشت در شهرستان بهاباد تا سال زراعی 94-95، 286، هکتار بوده که در سال زراعی اخیر با توزیع 45 تن پیاز توسط مدیرت جهاد کشاورزی بهاباد این سطح به 296 هکتار ارتقاء پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کشت زعفران به علت کم آبخواه بودن،  اشتغالزایی برای روستائیان منطقه، درآمد بالا، اقلیم مناسب بهاباد که منجر به تولید محصول با کیفیت شده و همچنین ارگانیک بودن محصول در شهرستان بهاباد بسیار حائز اهمیت است.

یدالله پور بیان داشت: توزیع 45 تن پیاز زعفران  در سال جاری، برگزاری دوره های اموزشی کاشت –داشت و برداشت زعفران، برگزاری اولین جشنواره شهرستانی زعفران در سطح استان، پیگیری مسائل مربوط به صنایع بسته بندی و برند سازی زعفران و اصلاح روشهای کاشت و تغذیه زعفران از جمله اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهرستان بهاباد برای توسعه بیشتر کشت زعفران در این منطقه است.

این مقام مسئول با اشاره به تولید مربای گل زعفران در بهاباد بیان داشت: هم اکنون تولید مربای زعفران که از گلبرگ ها تهیه می شود و همچنین شربت زعفران محصولات فرآوری شده زعفران در بهاباد را شامل می شوند.

وی تاکید کرد: شهرستان بهاباد با توجه به دارا بودن پتانسیل بالای تولید زعفران توانایی پیشتاز شدن در این زمینه را در استان دارد.

یدالله پور عنوان کرد: افزایش سطح زیر کشت زعفران در شهرستان جهت راه اندازی واحدهای بسته بندی و فرآوری، اصلاح و تغییر الگوی کشت از محصولات پر آبخواه به کم آبخواه، ایجاد مزارع الگویی زعفران با هدف مقایسه ارقام و استفاده از روشها و تکنولوژی های روز و روشهای نوین آبیاری، استفاده از آبیاری تیپ در مزارع زعفران با هدف بهبود روشهای آبیاری و ایجاد مزارع ارگانیک از جمله برنامه هایی است که توسعه بیشتر کشت زعفران را به دنبال دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توزیع 45 تن پیاز زعفران توسط جهاد کشاورزی بهاباد/ بهاباد پتانسیل پیشتازی در بحث زعفران را دارد/ حمایت از تهیه مربای زعفران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..