تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«صندلی برای یک نفر و نصفی» منتشر شد

«صندلی برای یک نفر و نصفی» منتشر شدمحمد رمضانی نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر جدید خود با عنوان «صندلی برای یک نفر و نصفی» گفت: این کتاب، سومین رمان من در حوزه کودک و نوجوان است که مضمون آن لزوم محبت و دوست داشتن بوده و اینکه فراموش نکنیم، افرادی که دوستشان داریم هر لحظه به مهر، محبت و بودن ما نیازمندند.
 
وی پیرامون تفاوت این رمان با دو رمان قبلی‌اش افزود: این رمان نسبت به دومین رمانم «الاکلنگ کودکی، ماشین هاچی کوچی» خیلی موجزتر نوشته شده و این به جذابیت کار می‌افزاید. اما رمان اولم «مردی با چوب‌های زیر بغل» از این کار کوتاه‌تر بوده و در آن بیشتر به مفهوم توجه داشته‌ام. اما فکر می کنم رمان سومم توانسته تجربیاتی را که در دو رمان قبلی داشته‌ام به استفاده بگیرد و رمان جذابی برای نوجوانان نوشته شود.
 
این نویسنده در خصوص مولفه های نویسندگی در حوزه نوجوان تصریح کرد: مطمئناً هر یک از دوستان نویسنده مولفه‌‌های خاصی برای خود خواهند داشت، اما برای من بخصوص در این اواخر دو مولفه از اهمیت بسیاری برخوردار است، یکی جذاب بودن کار که نوجوانان آن را با اشتیاق مطالعه کنند و دیگری اینکه کار در حداقل حجم نوشته شود. 
 
وی ادامه داد: بعد از رعایت جذابیت، مضمون اثر هم از اهمیت بسیاری برخوردار است. اینکه نوشته با حفظ عنصر جذابیت، حتما حرفی برای گفتن داشته باشد. در عین حال که رمان را برای خواننده به کلاس درس تبدیل نکند.
 
رمضانی پیرامون آثاری که در دست انتشار دارد، ابراز داشت: هم اکنون یک کتاب با عنوان «پرنده تنها بود» را برای انتشارات سروش زیر چاپ دارم که یک داستان کوتاه مصور است و عامه مردم می توانند مخاطب آن باشند. اما رمان دیگری با نام «نفت می سوزد و آتش می سوزاند» را برای انجمن قلم دارم که سال هاست نوشته شده؛ در حالی که برای نگارش آن تنها 3 ماه وقت داشتم. این کتاب که حدود هشت سال پیش به نگارش درآمده، پیرامون زندگی و مرگ «عین‌القضات همدانی» است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انجمن قلم حدود 60 رمان پیرامون مفاخر فرهنگی ایران از نویسندگان مختلف گرفته و هیچ کدام را به چاپ نرسانده است. من نیز چون انسان اخلاق گرایی هستم اصلا نمی توانم خود را راضی کنم که آن را به انتشارت دیگری بدهم. اما باید بگویم در چاپ این رمان به قدری فاصله افتاد که من این اواخر قصد دارم وصیت کنم اگر بعد از مرگم این رمان به چاپ رسید، حتما آن را سر قبرم آورده و یادی از من بکنند که سال ها پیش دست به نگارش آن زده ام!
 
شایان ذکر است؛ «صندلی برای یک نفر و نصفی» به خودخواهی انسان‌ها و آسیب‌هایی که بر زندگی آن‌ها وارد می‌کند، می‌پردازد. خانواده‌ها، روابط انسانی و دوستی با حیوانات موضوع‌های دیگر این کتاب را تشکیل می‌دهند. این اثر در قالب داستان‌های تخیلی خلق شده و ویراستاری آن را علی خاکبازان بر عهده داشته است.
 
«صندلی برای یک نفر و نصفی» در 186 صفحه و با قیمت 10 هزار تومان قابل خریداری از تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.
 
 
انتهای پیام/
 
 
 
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««صندلی برای یک نفر و نصفی» منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..