تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت در حال توسعه نسخه جدیدی از ویندوز است

بسیاری از کاربران با سیستم عامل ویندوز آشنایی دارند و مدت‌های مدیدی است که با آن کار می‌کنند. اطلاعات جدید حاکی از آن است که مایکروسافت در حال توسعه نسخه جدیدی از ویندوز است.

این نسخه جدید ویندوز، ویندوز ابری (Windows Cloud) نام خواهد داشت. اما ویندوز ابری چیست؟ بطور خلاصه می‌توان گفت که ویندوز ابری نسخه‌ای ساده‌تر از ویندوز ۱۰ بوده که فقط قادر به اجرای اپلیکیشن‌های Universal Windows Platform است (اپلیکیشن‌هایی که بطوری طراحی شده‌اند که هم بر روی نسخه دسکتاپ و هم بر روی نسخه موبایل ویندوز اجرا شوند.). هر تلاشی برای اجرای برنامه‌های ویندوز دسکتاپ بر روی ویندوز معمولی منجر به مشاهده پیام خطای زیر می‌شود:‌

اپلیکیشنی که شما سعی در اجرای آن دارید، برای این نسخه از ویندوز طراحی نشده است.

حتی اپلیکیشن‌های Centennial نیز بر روی این نسخه از ویندوز قابل اجرا نخواهند بود. اما واژه ابری (Cloud) چه معنایی دارد؟ تقریبا هیچ! چون این سیستم عامل همانند سیستم عامل کروم گوگل صددرصد مبتنی بر پردازش ابری نیست. شاید مایکروسافت خواسته بر استراتژی مبتنی بر پردازش ابری خود تاکید کرده باشد.

آیا ویندوز ابری جایگزین ویندوز ۱۰ خواهد شد؟

در حال حاضر بنظر می‌رسد که ویندوز ابری تنها مکملی برای ویندوز ۱۰ است تا جایگزینی برای آن! طراحی این ویندوز بگونه‌ای است که بیشتر به پاسخی به سیستم عامل کروم گوگل می‌ماند که موفقیت زیادی بخصوص در بخش آموزش داشته است.

بنظر می‌رسد که ویندوز ابری تلاش مایکروسافت برای ساختن ویندوزی متمرکز بر پردازش ابری باشد و گرچه ویندوز ابری جدا از ویندوز ۱۰ است، اما احتمالا در آینده با آن ادغام خواهد شد. مایکروسافت بارها اعلام کرده که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه ویندوز خواهد بود. بنابراین جای تعجب دارد که مایکروسافت ناگهان از یک ویندوز دیگر رونمایی کند. مایکورسافت با ویندوز ۸ و ویندوز RT این کار انجام داد که نهایتا به فاجعه منجر گشت.

در کل می‌توان گفت که ویندوز ابری سوالات بیشتری از پاسخ‌ها ایجاد می‌کند. جواب دادن به این سوالات نیاز به گذشت زمان و درز اطلاعات بیشتر از مایکروسافت دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت در حال توسعه نسخه جدیدی از ویندوز است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..