تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازنده فیلم «اشنوگل»: روی چشم کارگردانان فیلتر گذاشته‌اند

نشست «اشنوگل» در برج میلاد/ هادی حاجتمند: روی چشم کارگردانان فیلتر گذاشته‌اند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری فیلم «اشنوگل» ساخته هادی حاجتنمد و علی سليمانی سرنسرس، باحضور کارگردانان، ابراهيم اصغری فيلمنامه‌نويس و تهيه‌كننده، مهران اكرمی آهنگساز، سيدمحود موسوی‌نژاد صداگذار، برزو ارجمند، ماهچهره خليلی، كاوه سماك‌باشی و آزيتا تركاشوند بازيگران بامداد سه شنبه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی سليمانی درباره روند ساخت این فیلم و کارگردانی مشترک با هادی حاجتمند در یک پروژه توضیح داد: «با حاجتمند بر سر کارگردانی فیلم زود به تفاهم رسيدم و در این راه از ظرفيت‌های هم استفاده كرديم. عنوان «اشنوگل» هم به پيشنهاد برزو ارجمند بود.»

او ادامه داد: «از سال ٩٢ پیگیر ساخت این فیلم بودیم. از آن زمان تحقيقات را شروع كرديم و در اين بين با قهرمانی به نام با شهيد مصطفی رحمانی آشنا شديم كه شخصیت بسيار عجيبی داشت. به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم پرتره‌ای درباره او بسازيم در نتیجه فيلمی ساختيم كه زوایای ديگر هم داشته باشد و به شهيد هم پرداخته شود. «اشنوگل» اکنون فيلمی قابل احترام است که تمام تلاش‌مان را كرديم تا بهترين‌های خود را درآن ارائه دهيم.»

هادی حاجتمند به عنوان دیگر کارگردان «اشنوگل» نیز گفت: «ما در مرحله فيلمنامه هم كار را به صورت گروهی انجام دادیم و با علی سلیمانی بازنويسی كرديم. سر آخر به این نتيجه رسيديم که ابراهيم اصغری فيلمنامه را تكميل كند و سپس من و سليمانی با هم بر سر سكانس‌های نظر نهایی داديم و به روايت خودمان نوشتيم. این نسخه‌ای هم كه الان می‌بينيد كاملا قابل دفاع است و به خاطر ساخت آن افتخار می‌كنم. معتقدم اين تيم اگر به اندازه استاندارد پول داشت، قطعا با یک شاهكار بر روی پرده سینما روبرو می‌شديم، البته اگر مبلغ هم بيشتر می‌شد، باز با همين تيم فيلم را می‌ساختيم.»

در ادامه ابراهيم اصغری ضمن ابراز خوشحالی از ساخت چنین فیلمی با موضوع شهدای غواص بیان کرد: «مهم‌ترين خوشحالی‌ام این است که خداوند به من فرصت داد تا از اين شهدای مظلوم فيلم بسازيم. بخش کمی از بودجه را طریق استفاده فاكتورهای مختلف جذب کردیم. از نهادهای زیادی مانند سازمان اوج گرفته تا غيره پيگيری كرديم اما هيچ كدام پای كار نيامدند و این سازمان‌ها به وظيفه خود عمل نكردند و از بودجه‌های مربوطه در اختيار ما نگذاشتند.»

فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده «اشنوگل» افزود: «بعد از آن بود که سراغ همكارانم در این پروژه رفتم و آنها هم با ما همکاری كردند و با حداقل دستمزدها پای كار ايستادند. از آنجا که اين صحنه‌ها اصلا دیگر وجود نداشتند، تمامشان به سختی در شهرك دفاع مقدس بازسازی شدند. در حداقل زمان و با همكاری همه گروه، فيلم توانست به اينجا برسد و از همه همكارانم ممنونم كه باعث شدند دستمان را جلوی مديران فرهنگی دراز نكنيم.»

بروز ارجمند درباره همکاری‌اش در این پروژه گفت: «فيلمنامه نسخه اول را دوست نداشتم اما با كارگردانان جلسه گذاشتيم و بعد فيلمنامه بازنویسی شد كه باز هم اشكال داشت اما نمی‌توانستیم كار را عقب بیاندازيم.»

این بازیگر ادامه داد: «اصولا در هر كار كه بازی می‌كنم چه كمدی چه جدی، بلد نيستم بگويم كم يا زياد بازی می‌كنم. آنچه كه بازی می‌كنم همان چيزی است كه از دستم برمی‌آيد. برای اين كار هم كلی از قبل نقشه كشيده بودم، اما در كل و با زمان كمی که داشتم از اين كار راضی هستم.»

ماه چهره خلیلی نیز به عنوان دیگر بازیگر این فیلم گفت: «از ابتدا نقش پيچيده‌ای برايم بود چون دو دوره زمانی داشت و با اين وجود این کاراکتر بيماری روانی هم دارد. برای رسيدن به نقش فيلم‌های مستند زيادی ديدم و تحقيق زيادی كردم. اميدوارم نقش به خوبی از آب درآمده باشد، چون کار خيلی سخت بود.»

در ادامه آزیتا تركاشوند هم بیان کرد: «در نقش‌های قبلی‌ام قبلا دو دوره زمانی را تجربه كرده بودم. به اين نتيجه رسيدیم که در زمان پيری این شخصیت، مظلوميتش به تصوير كشيده شود كه اميدوارم رضايتتان را جلب كرده باشد.»

كاوه سماك‌باشی نیز گفت: «شرايط كار در فصل تابستان و آفتاب طاقت‌فرسا و كويري كه كار می‌كرديم، سخت بود اما گروه خوب و همدل و همچنين دعای شهدای غواص پشت اين گروه بود. معتقدم پشت هر جناح‌بندی که هستیم همه ما ايرانيان مديون شهدای جنگ هستيم و اميدوارم سينمای دفاع مقدس فراموش نشود و هر سال شاهد پويايی آن باشيم.»

در ادامه سيد محمود موسوی‌نژاد با تاکید بر سختی‌های صداگذاری در ژانر جنگی بیان کرد: «اساسا صداگذاری كارهای جنگی سخت است كه البته این فیلم فضای ذهنی مخصوص به خود را هم داشت و در این بین زمان كمی هم داشتيم. در برج ميلاد كه پخش خوبی نداشت اما در سالن‌های ديگر بهتر از اينجا بوده است.»

حاجتمند در بخش دیگری از این نشست، با انتقاد از پرداخت نشدن به موضوعات این چنینی در سینمای ایران و نبودن فیلم «اشنوگل» در بخش سودای سیمرغ گفت: «من اين سوال را دارم كه چرا بزرگان سينما تا به حال چنین موضوعی را پيدا نكرده بودند چون خيلی مشخص و مشهود بوده است. نمی‌دانم چه دست و چه فرهنگ و چه ادا و طواری، فيلتر روی عينك‌های کارگردانان گذاشته است كه اين قهرمانان را در کشورمان نمی‌بينند، قهرمانانی كه تمام ويژگی‌ها را برای روايت سينمايی مناسب دارند و نمی‌دانم در قيامت، مديران فرهنگی چگونه جوابگوی اين كم‌كاری‌هایشان خواهند بود.»

او ادامه داد: «جای «اشنوگل» در جشنواره امسال در بخش سودای سيمرغ خالی بود و فكر می‌كردم كارها خيلی خوب هستند که ما به سودای سیمرغ راه پیدا نکردیم اما با دیدن فیلم‌ها در جشنواره‌ متوجه شدم، اصلا اينطور نبوده است.»

اصغری نیز در پايان اين نشست پيشنهاد داد: «چند روز پيش هم به آقای ايوبی گفتم. بعضی از فيلم‌های جشنواره امسال اصلا نبايد برای جشنواره فجر كه جشنی منسوب به انقلاب است، انتخاب می‌شدند. راهكاری كه در اين ميان به نظر من وجود دارد اين است كه هيئت انتخاب آرای خود بر روی سايت‌ها بگذارند كه علنی شود. به نظرم اين مطالبه بايد توسط دوستان رسانه‌ای صورت گيرد.»

58243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازنده فیلم «اشنوگل»: روی چشم کارگردانان فیلتر گذاشته‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..