تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با کاروان شهدای انقلاب/شهیدان قاسمی و قالیچی(8)

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شهیدان سید حسین سید قالیچی و سید ضیا قاسمی از شهدای دوران انقلاب هستند که در مبارزات مردم قهرمان استان یزد علیه رژیم ستم شاهی به فوز عظیم شهادت نائل آمدند.
شهید سید ضیا قاسمی فرزند عباس در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و در دامان پر مهر و محبت پدر و مادری فداکار و سخت کوش پرورش یافت و از حامیان همیشگی حضرت امام خمینی (ره) بود.
این شهید والامقام هنگام شهادت متاهل بود به شغل کفاشی اشتغال داشت و در سال 1357 در اوج روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در درگیری با ماموران ساواک و پرتاپ نارنجک به شهادت رسید.
همچنین از دیگر شهدای سرفراز دوران انقلاب در یزد می توان به شهید سید حسین سید قالیچی اشاره کرد که جزو شهیدان اولیه مبارزات مردم فداکار و مومن استان یزد علیه رژیم ستم شاهی محسوب می شود.
این شهید والامقام در زمان مبارزات مرد استان یزد در اوایل انقلاب در درگیری با ماموران ساواک در سال 1357 بر اثر اصابت گلوله به سر به فوز عظیم شهادت نائل آمد.
شهید سید قالیچی در سال 1329 در خانواده ای مذهبی در شهر یزد به دنیا آمد و همواره جزو کسانی بود که در اکثر برنامه های فرهنگی و مذهبی انقلاب حضور فعال و اثر بخش داشت.
این شهید والامقام هنگام شهادت متاهل و دارای مدرک مهندسی بود و در اکثر برنامه های مبارزه علیه رژیم ستم شاهی در سطح یزد و مناطق تابعه بسیار فعالیت داشت .
سرانجام در 22 بهمن سال 1357 انقلاب به پیروزی رسید و خون این شهیدان به ثمر نشست.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 21 شهید آن مربوط به دوران انقلاب از سال 1352 تا 1357 است.
7536/6197خبرنگار:کاظم سبحانزاده**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با کاروان شهدای انقلاب/شهیدان قاسمی و قالیچی(8)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..