تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا تقویت حافظه با استرس کم امکانپذیر است؟

مقالات مختلفی تا کنون در خصوص استرس به انتشار رسیده که در هر کدام از آن ها به میزان کم و زیاد استرس و عوارض و خوبی های آن اشاره شده است.به تازگی مشخص شده که مغز انسان اگر به میزان معینی استرس دریافت کند میتواند تمرکز بهتری بر روی مسائل داشته باشد و همین میزان سبب تصمیم گیری بهتر در مواقع خطرناک شده است.

بررسی‌های صورت گرفته روی موش‌ها نشان داد مقدار مشخصی از استرس به آنها کمک می‌کند تا بتوانند وظایف خود را بهتر انجام دهند و با این وجود وقتی که حجم استرس افزایش می‌یابد، کارایی آنها به شدت افت می‌کند.

محققان در این بررسی متوجه شدند فرآیند مشابه در انسان‌ها دنبال می‌شود و به عبارت دیگر می‌توان گفت مقدار مشخص از استرس باعث می‌شود انسان اتفاقات مختلف را در ذهن خود بهتر به خاطر بیاورد و اگر حجم فشارهای عصبی از این میزان افزایش یابد،‌ یادآوری اطلاعات به طور کامل مختل می‌شود و کارایی مغز پایین می‌آید.

این اتفاق بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته روی دانش‌آموزان هم به اثبات رسیده و مشخص شده است هرچه آنها در هنگام امتحان استرس بیشتری دارند، کمتر می‌توانند اطلاعات را برای پاسخگویی به سوالات به خاطر بیاورند.

در مطالعات شناختی مشخص شده است افرادی که استرس مفید دارند در هنگام امتحانات نتایج بهتر کسب می‌کنند. زیرا این نوع استرس می‌تواند در ارتقای هوش اثرگذار باشد و فعالیت‌های مغز را برای به خاطر آوردن اطلاعات بیشتر کند.

استرس مفید به مغز انسان کمک می‌کند روی یک مسئله بهتر تمرکز کند و همین اتفاق باعث می‌شود انسان هنگام قرار گرفتن در موقعیت خطر بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.

منبع : فارس نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا تقویت حافظه با استرس کم امکانپذیر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..