تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : تشخیص ریسک خودکشی با اسکن مغز


تشخیص ریسک خودکشی با اسکن مغز


زندگی > سلامت – همشهری آنلاین:
محققان دریافتند در بین نوجوانان و افراد جوان مبتلا به اختلال دوقطبی، بین تفاوت‌های مغزی و زیاد شدن ریسک خودکشی ارتباط وجود دارد.

به گزارش مهر، به گفته محققان دانشگاه یل کنتیکت آمریکا، در حدود نیمی از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی که مشخصه آن نوسانات اخلاقی است، اقدام به خودکشی می‌کنند و یک نفر از هر ۵ نفر به خاطر خودکشی می‌میرد.

در این مطالعه جدید، نوجوانان و جوانان مبتلا به اختلال دوقطبی تحت اسکن مغز قرار گرفتند. در مقایسه با افرادی که اقدام به خودکشی نکرده بودند، افرادی که خودکشی کرده بودند دارای حجم و فعالیت نسبتاً کمتری در مناطق مغزی تنظیم کننده هیجانات و انگیزه‌ها و در ماده سفید مغز که این مناطق را به هم متصل می‌کند بودند.

هیلاری بلامبرگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته‌ها نشان می‌دهد قشر پیشانی کار نمی‌کند و در عین حال باید این مدار را تنظیم کند.

به گفته وی، این مسئله می‌تواند منجر به درد هیجانی بسیار زیاد، مشکل در ارائه راه حل‌های جایگزین برای خودکشی و احتمال بیش از اقدام به خودکشی شود.

به گفته وی، شناسایی مدارهای مغزی درگیر در ریسک خودکشی می‌تواند منجر به شیوه‌های جدید شناسایی افرادی شود که بیش از از همه در معرض خودکشی قرار دارند و از بروز خودکشی پیشگیری کرد.

زیباجو

حتما بخوانید :   زیباجو : چرا شکمتان ورم می کند؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : تشخیص ریسک خودکشی با اسکن مغز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..