تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : علائم سرطان پروستات، شکم درد دارم!

پروستات غده ای است به وزن تقریبی بیست گرم که در تمام مردان، در زیر مثانه و بر روی کف لگن قرار دارد و مجرای خروج ادرار که از مثانه شروع می شود، از میان آن عبور می کند. کارشناس بهداشت عمومی دانشکده بهداشت شیراز، گفت: این غده در زیر مثانه قرار دارد و مایعی به داخل منی ترشح می کند، بزرگی خوش خیم پروستات به بزرگ شدن بیش از اندازه معمول غده پروستات گفته می شود و با سرطان پروستات متفاوت است.
“مهناز زادانی فرد” با بیان اینکه، در سرطان پروستات سلول های بدخیم از بافت پروستات نشات می گیرد و به صورت نامنظم و فزاینده ای زیاد شده و به زیاد شدن حجم هر یک از اجزای سلولی غده پروستات منجر می شود، افزود: علل به وجود آورنده سرطان پروستات، شامل سابقه ارثی در خانواده، عوامل هورمونی، رژیم غذایی پر چربی، مواد شیمیایی مثل کادمیم)باطری سازی)، سن بالای ۵۰ سال و بیماری های مقاربتی است.
وی اضافه کرد: سرطان پروستات با نشانه های مرتبط با دفع ادرار و یا درد شکم نمایان می شود، این نشانه ها با نشانه های بیماری های رایجی مانند عفونت و بزرگی خوش خیم پروستات، مشترک است.
این کارشناس بهداشت عمومی، ادامه داد: ادرار کردن پی در پی و سخت، جاری شدن ضعیف ادرار،  نداشتن توانایی در ادرار کردن، بی اختیاری ادراری، جریان منقطع و ضعیف ادرار،  وجود خون در ادرار، خروج منی همراه با درد، درد مداوم قسمت پایین کمر، پا و استخوان ها، سوزش ادرار و ناتوانی جنسی، از نشانه های هشداردهنده سرطان پروستات است.
زادانی فرد، اضافه کرد: پزشک می تواند با انجام معاینه پروستات از راه معاینه مقعد آن را لمس کرده و بزرگ شدن اندازه آن را تشخیص دهد و برای بررسی بیش از از آزمایش خون، اندازه گیری آنتی ژن اختصاصی پروستات یا  PSA، ام آر آی شکم و لگن، سونوگرافی از راه شکم و از راه مقعد، سونوگرافی کلیه ها، مثانه و پروستات، س تی اسکن شکم و لگن، نمونه برداری از غده پروستات و اسکن استخوان استفاده می شود.
وی در پایان یادآور شد: درمان سرطان پروستات به وسیله جراحی، درمان با استفاده از سرمای شدید، شیمی درمانی، اشعه درمانی داخلی و خارجی و هورمون درمانی انجام می شود، در تمام مردان بالای ۵۰ سال که بیماری مهمی ندارند، باید سالانه معاینه پزشکی کامل از نظر وجود سرطان پروستات انجام شده و آزمایش خون برای اندازه گیری پروتئین  PSAدر خون آنها، انجام شود.

حتما بخوانید :   آیا راه درمان سرماخوردگی زنان باردار را می دانید؟

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : علائم سرطان پروستات، شکم درد دارم!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..