تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارمن دلورفیس پیرترین مدل جهان و گذری بر زندگی و کارهای او + تصاویر

کارمن دلورفیس ، بر خلاف زندگی جذابش در دنیای مد، در زندگی شخصی با فراز و نشیب های فراوانی مواجه شد. در دهه پنجاه میلادی بود که با بیل مایلز آشنا شد.

کارمن دلورفیس

امروز به سراغ پیر ترین فعال مد و لباس جهان رفته است و تلاش دارد تا از زوایای مختلف، نگاهی اجمالی داشته باشد به زندگی کارمن دلورفیس، بانوی هشتاد و پنج ساله مد جهان.

کارمن، بانوی آمریکایی که خود به تنهایی، برندی در دنیای برندهای جذاب دنیای مد و لباس بانوان و مردان محسوب می شود. او را باید یکی از معروف ترین بانوان کهنسال جهان دانست که عمری را صرف طراحی و تربیت فعالان مد و لباس کرده است. او ۸۵ سال پیش در نیویورک، پایتخت امروزی مد و لباس ایالات متحده، شهر دونالد ترامپ بساز بفروش، به دنیا آمد.

 کارمن دلورفیس پیرترین مدل جهان و گذری بر زندگی و کارهای او

از سال ۱۹۶۴ میلادی تا همین چند وقت پیش که در مراسم اختتامیه فشن ویک پاریس حضور یافت و با رونمایی از طرح جدیدش، بار دیگر نگاه ها را در میان کت واک هایی برای کوکوشنل و کوتور شو (مانند Guo Pei) به خود معطوف ساخت، مشغول فعالیت است. سایت اینترنتی وی که طرح ها و آثار ایشان را در دنیای مد و لباس به تصویر می کشد، از جمله درگاه های پر بیننده در میان فعالان مد این کشور به شمار می رود.

کارمن دلورفیس پیرترین مدل جهان و گذری بر زندگی و کارهای او

قد صد و هفتاد سانتیمتری این بانوی کهنسال دنیای مد و لباس در کنار رنگ موی نقره ای که تناسب خاصی با رنگ چشمانش دارد، در کنار میمیک چهره و استایل جذابش، وی را برای این دنیای رنگارنگ، همچنان در کانون توجه فشن ویک ها و برندهای لباس و جواهرات سالمندان و لاکچری بازها قرار داده است.

حضور وی در دنیای مد، به اقدام پدر خوانده اش در سال ۱۹۴۶ میلادی باز می گردد که نسبت به معرفی وی به عنوان مدل به مجله معروف تلاش کرد.

کارمن دلورفیس پیرترین مدل جهان و گذری بر زندگی و کارهای او

از آن زمان بود که کارمن ۱۵ ساله، توانست نخستین قرارداد مدلینگ خود را با این نشریه مطرح دنیای فشن به ازای هر ساعت فعالیت ۷ دلار، منعقد کند. اروین بلومنفلد، عکاس مشهور ووگ در سال ۱۹۴۶ میلادی، تصویری از کارمن را بر روی جلد ووگ منتشر کرد.

کارمن، به عنوان مدلی که یادآور شخصیت های کارتونی کودکان از جمله شنل قرمزی، سفید برقی و سیندرلا است، ایفای نقش نمود که در شهرت وی تاثیر بسزایی داشت.

چند سال بعد، شهرت مدلینگ کارمن سبب شد تا درآمد ساعتی وی به چند برابر افزایش پیدا کند و مدلینگ، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی این دختر آمریکایی شود که با مادرش در تنگدستی در نیمه دوم قرن بیستم میلادی به سر می برد. یکی از دلایل شهرت کارمن در این دنیای رنگارنگ را بایستی در همکاریش با عکاسان مشهور صنعت تبلیغات از جمله ملوین سوکولسکی (Melvin Sokolsky) دانست که برای نشریه مطرح هارپرز بازار (Harper Bazaar) کار می کرد دانست.

کارمن دلورفیس پیرترین مدل جهان و گذری بر زندگی و کارهای او

اوج فعالیت های کارمن از دهه شصت میلادی آغاز شد که تصاویر بسیاری از وی را برای برندهای مطرح مد آن زمان بر روی مجله معروف Vanity Fair مشاهده می کنیم. همکاری کارمن با موسسه تبلیغاتی فورد (Ford Modelling Agency) بخشی از فرصت های جدیدی بود که در عرصه مد در نیمه دوم قرن بیستم در اختیار وی قرار گرفت.

کارمن، سه بار تجربه ازدواج دارد و بعد از سومین طلاقش، در اواخر دهه هشتاد میلادی، به دنیای مد برگشت و در دهه نود میلادی، برای پوشاک Isaac Mizrah فعالیت کرد. وی مدل برندهایی همچون Cho Cheng و ساعت Rolex نیز شد.

به دلیل نیم قرن فعالیت گسترده در دنیای مد و لباس جهان و حضوری تاثیر گذار در این عرصه، دانشگاه هنر لندن، در جولای ۲۰۱۱ میلادی،‌ درجه دکترای افتخاری خود را به کارمن دلورفیس اعطا کرد. این دانشگاه با همکاری دیوید دان تاون، کلکسیونی از تصاویر مد و لباس این فعال مد بانوان را در نمایشگاهی رونمایی کرد که با استقبال عمومی همراه شد.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، کارمن دلورفیس با افراد سرشناسی در دنیای مد مانند David Gandy و Isabel Fontana همکاری کرد تا مغازه Palacio d Hierro Polanco را توسعه دهد که در فروش برندهای لوکس دنیای مد فعالیت داشت و نمایشگاهی دائمی برای برندهایی همچون لویی ویتون، هرمس، مون بلان و امثالهم بود.

صنعت مد و لباس امروز جهان، بی شک مدیون نام داوران بزرگی است که فعالیت آنان، الهام بخش طراحان و خانه های مد در سراسر دنیا بوده است. کارمن، یکی از نام آوران این عرصه است که در خانواده ای چند ملیتی به دنیا آمد. پدری ایتالیایی و مادری مجارستانی و تولدی در پایتخت مد و آمریکای شمالی، سبب شد تا فضا برای آشنایی کارمن با سنت ها و فرهنگ های مختلف به خصوص در عرصه مد و لباس فراهم شود.

ریشه ایتالیایی وی کافی بود تا ایشان با دنیای مزون های تاثیر گذار میلان و رم در عرصه ارائه نقش های خاص الهام بخش بر فشن اروپا آشنا شده و به این زمینه جذاب علاقه نشان دهد.

کارمن دلورفیس پیرترین مدل جهان و گذری بر زندگی و کارهای او

همانطور که گفتیم، کارمن در خانواده ای فقیر زندگی می کرد و برای همین، به واسطه سوء تغذیه، لاغر شده و لباس های زنانه ای که بر تن می کرد، فرم و استایل مورد نظر را نداشت. به همین منظور، عکاسان مجبور بودند که لباس ها را از پشت برای او سنجاق بزنند و برای خوش اندام تر شدن  بعضی قسمت های لباس مانند کمر، از دستمال کاغذی استفاده کنند.

کارمن دلورفیس پیرترین مدل جهان و گذری بر زندگی و کارهای او

کارمن دلورفیس، بر خلاف زندگی جذابش در دنیای مد، در زندگی شخصی با فراز و نشیب های فراوانی مواجه شد. در دهه پنجاه میلادی بود که با بیل مایلز آشنا شد و با وی ازدواج کرد. این همسر اول، از کارمن سوء استفاده مالی می کرد و به عنوان مثال، چک هایی که به عنوان حقوق از موسسات مدلینگ کارمن دریافت می کرد را خرج کرده و تنها پنجاه دلار از حقوقش را به وی پرداخت می کرد. سرانجام پس از تولد نخستین دختر کارمن (لارا)، از یکدیگر جدا شدند.

به دلیل آشنایی با ریجارد هیمن، عکاس معروف مدلینگ، کارمن دومین تجربه ازدواج خود را جشن گرفت، اما چند سال بعد به خاطر اینکه کارمن، قصد بازنشستگی از دنیای مد را داشت، ریچار وی را ترک کرد و تا نیم قرن بعد یعنی تا زمان مرگ ریچارد، دوستان خوبی بودند.

در دهه شصت میلادی، کارمن با یک معمار جوان به نام ریچارد کاپلان ازدواج کرد که تنها ده سال به طول انجامید. اواخر دهه هشتاد، او با دیوید ساسکایند، مجری تلویزیون آشنا شد اما پیش از ازدواج، نامزد وی از دنیا رفت.

کارمن در گفتگو با رسانه ها در چند سال اخیر بر این موضوع تاکید کرده که با وجود شهرت در دنیای مد، علاقه بسیاری به رقص باله داشت و به خاطر رشد قدی و بیماری های عضلانی، نتوانست این رشته ورزشی لوکس را دنبال کند و آن را نخستین شکست زندگیش می داند.

کارمن دلورفیس پیرترین مدل جهان و گذری بر زندگی و کارهای او

یکی از صحبت های جالب کارمن را باید در نظرش درباره فناوری دیجیتالی امروز دانست. او که هم از Ipad و Imac استفاده می کند، اما به خاطر بیماری آرتروز، قادر به استفاده راحت از این ابزار نیست و عقیده دارد که اکنون انسان در خدمت فناوری قرار گرفته و معتاد دیجیتال شده است.

نوه کارمن، اکنون ۶۳ سال دارد ولی از فعالان دنیای فشن محسوب نمی شود. کارمن در زندگی شخصی خود بر روی چند چیز تاکید می کند

یکی اینکه فقر و تنگدستی در دوران کودکی سبب شد تا با استایل خوب، وارد عرصه مدلینگ شود.

دوم اینکه عرصه مدلینگ باعث شد تا کارمن، بسیاری از نقاط جهان را ببیند.

سوم، به گفته او، اهمیت عشق در ازدواج است و خود را فردی رمانتیک می داند و نخستین ازدواجش، در سن شانزده سالگی با مردی بود که بیست و شش سال از وی بزرگتر بود و او نیز عاشق زن دیگری بود.

چهارم، کارمن می گوید که چهل و پنج سال است که برای مراقبت پوستی به پزشک زیبایی مراجعه می کند و قصد دارد به دنیا نشان دهد که مراقبت از پوست، چه راز  و رمزهایی دارد.

او در جایی گفته بود که مردم از وی درباره راز زیبایی پوستش می پرسند. او گفت: کاری که من انجام می دهم دیگر برای عموم مردم در دسترس نیست. من از ماسک یا لیفت استفاده نمی کنم. بلکه پزشک من، از یک نوع برس ظریف فلزی استفاده می کرد و از پوست من لایه برداری انجام می شد. این عمل سبب لطیف شدن پوست شده ولی لایه از پوست دیگر ساخته نمی شد.

کارمن در زمان خواب نیز همانطور که پزشکان زیبایی توصیه می کنند، از کرم ضد آفتاب استفاده می کند تا صبح پس از بیدار شدن در صورت فراموش کردن ضد آفتاب زدن، مشکلی برای پوستش ایجاد نشود. نشریه گاردین در سال ۲۰۰۸ میلادی و فشنیستا در ۲۰۱۲ میلادی،  به رازهای مراقبت از پوست ایشان اشاره کرد.

او از هر وسیله ای برای مرطوب کردن پوست استفاده می کند. شست و شو با آب و آب لیموی تازه، بخشی از فعالیت های روزانه سبک زندگی کارمن است که برای تمیز کردن صورت از آن استفاده می کند.

نوشیدن آب لیمو یا شکر کم و خوردن ماست های پروبیوتیک، از جمله رژیم های غذایی طبیعی کارمن برای زیبایی پوست عنوان شده است. جهت بررسی رازهای سلامت پوست (Skincare) و سلامت خانم کارمن، تا کنون مقالات و کتابهای متعددی چاپ و  منتشر شده است.

کارمن در سال ۱۹۸۵ میلادی در کتابی تحت عنوان: زیبا بودن: گرایش ها و رازهای زیبایی از زبان مدلی با ۴۰ سال سابقه که با همکاری آلفرد لوئیس توسط انتشارات Harrpercollins منتشر شد، به قلم خود درباره اصول بهداشتی و زیبایی و سبک زندگی خود برای حفظ شادابی پوست و مو توضیح داد که مطالعه آن می تواند برای خانم های جوان و حتی افراد میانسال، جذاب باشد.

روزیاتو

اخبار مرتبط :

مدلینگ معروف و جنجالی زن دوباره در اینستاگرام فعال شد!+تصاویر

بازیگر با استعداد و خوش تیپ سینمای کشور مدلینگ شد +عکس

حضور یک مدلینگ در برنامه ماه عسل ! حرکتی غیراخلاقی با مهمان ماه عسل احسان علیخانی !

پشت پرده حرفه مدلینگ‌ در کلانشهرها/ مانکن‌های زنده‌ در ویترینی به بزرگی یک شهر

مهدی پاکدل هم وارد دنیای مدلینگ شد! +عکس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارمن دلورفیس پیرترین مدل جهان و گذری بر زندگی و کارهای او + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..