تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محققان اولین نشانگر زیستی خون برای بیماری MS را یافتند

اگرچه تاکنون روشی برای درمان کامل بیماری MS شناسایی نشده است اما داروهایی وجود دارند که می توانند به جلوگیری از حمله ها و افزایش کارایی پس از وقوع حمله کمک کنند. با این حال سه زیر گروه از این بیماری وجود دارد که شناسایی نوع آن و تأثیر درمان های کنونی بر روی آنها، بسیار گران قیمت و زمان بر است.

هم اکنون یک تیم تحقیقاتی بین المللی پس از 12 سال تلاش موفق به یافت نشانگر زیستی شدند که با یک آزمایش خون ساده می توان به زیر گروه بیماری MS پی برد.

در حال حاضر بیماران مبتلا به MS برای تشخیص زیر گروه بیماری خود می بایست هفته ها صبر کنند و در این مدت به درمان هایی روی آورند که حتی ممکن است روی زیر گروه بیماری آنها بی تأثیر باشد. محققان معتقدند که با آزمایش خون نشانگر زیستی مورد اشاره می توان با دقت 85 تا 90 درصد نوع بیماری را تشخیص داد که به پزشکان کمک می کند تا درمان مناسب را سریعتر تجویز کنند.

دکتر لیم سرپرست گروه تحقیقاتی گفت:

اطلاعات منحصر بفردی که از هر نشانگر زیستی کسب می شود، می تواند منجر به توسعه درمان های شخصی سازی شده برای هر فرد شود.

گفتنی است آزمایش بیومارکر مورد اشاره حاوی تریپتوفان است که به گفته محققان در التهاب های مغزی نیز مشاهده می شوند، بنابراین احتمالاً می تواند منجر به تشخیص و درک بهتر بیماری های دیگر مرتبط با التهاب و انحطاط نورون ها مانند آلزایمر، پارکینسون و بیماری نورون حرکتی شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محققان اولین نشانگر زیستی خون برای بیماری MS را یافتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..