تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امتیازدهی 5+1 ناشی از قدرت واقعی ایران بود نه چانه‌زنی سیاسی

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی با اشاره به فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: هدف انقلاب مبارزه با استکبار، ظلم و تجاوز به حقوق دیگران در عرصه ملی و جهانی بود. آن زمان مقابله با ما با یک مجموعه شعار بود ولی امروز تقابل و جدال در میدان عمل در حوزه‌های مختلف است و کشمکش‌ها کاملا جدی است و این نشان می‌دهد انقلاب راه خود را به درستی طی کرده و آرمان‌های خود را حفظ کرده است.

وزیر دادگستری با اشاره به روند انتخاب نوع حاکمیت کشورمان در روزهای پس از انقلاب گفت: چند روزی از انقلاب نگذشته بود که امام فرمودند نظام را باید مردم مشخص کنند. حرف‌ها و کارهای عجیبی امام در روزهای اول داشتند و در سال اول انقلاب، 5 انتخابات بزرگ برگزار کردند و رکورد جهانی نظرخواهی از مردم را زده است.

وی ادامه داد: امام خمینی تعریف اصیل و عمیق از حق ارائه دادند و امور فراوانی را بر این اساس، پایه‌گذاری کردند. من معتقدم انقلاب اسلامی هنوز پیام حقوقی خود را به خوبی عرضه نکرده است. معتقدم در مباحث حقوقی، کم‌کاری داریم و این عرصه را خیلی وسیع‌تر باید ببینیم.

پورمحمدی افزود: جایگاه کشور به برکت ظرفیت انسانی، جغرافیایی و تمدن بسیار بالاست. به عنوان مثال طبق آخرین آمارهای بین المللی، ایران دومین کشور در محصلان مهندسی به نسبت دانشجویان دیگر است. ایران سومین کشور در سرعت رشد علمی با 17.5 درصد رشد به نسبت سال قبل دنیاست. همچنین ششمین کشور از نظر فناوری نانو و یازدهمین کشور در فناوری هوا و فضا و چهاردهمین کشور در فناوری هسته‌ای هستیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه اقتصاد که خیلی هم چالش داریم، پنجمین کشور در ایجاد اشتغال هستیم و این به رغم افزایش بیکاری در کشور است. این در حالی است که ورودی ما به بازار کار در کشور سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر است و ما هفدهمین کشور در ذخایر ارزی و هجدهمین کشور در اقتصاد جهانی هستیم و رتبه 17 یا 18 تولید خودرو را داریم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اگر آمریکا و اروپا در برجام یا جاهای دیگر روی ما حساب می‌کنند، بر اساس شعار و حرف و چانه‌زنی سیاسی این امتیازات داده نشده بلکه با برآورد واقعی از توانایی‌های ما است. این معادلات است که آنها را به تمکین و پرخاشگری واداشته است.

وی با اینکه توان قدرت برابری خرید ما هزار و 459 میلیارد دلار است گفت: همه اینها در فضای تحریم اتفاق افتاده و الان تولید ناخالص داخلی و بودجه ما هزار و 300 تا 400 میلیارد تومان است. این نشان می دهد که کشور ما در عرصه داخلی و خارجی کشور مهمی است و نیازمند عقبه قدرتمند حقوقی در مسائل مختلف است.

پورمحمدی اضافه کرد: ما انتظار داریم با این نگاه و رویکرد به جایگاه خود نگاه کنیم و انتظارات را در این قواره تعریف کنیم. البته جامعه حقوقی ما رشد بالا و قابل توجهی داشته و طبیعی است سطح انتظارات ما زیاد است.

ادامه دارد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امتیازدهی 5+1 ناشی از قدرت واقعی ایران بود نه چانه‌زنی سیاسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..