تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خط ونشان پزشکی ایرانی‌ها به اقدامات ترامپ/ تحریم ها تاثیری در حوزه دارویی ایران ندارد

بررسی تاثیر تحریم ها بر دارو و تجهیزات پزشکی؛

خط ونشان پزشکی ایرانی‌ها به اقداماتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛پس از روی کار آمدن دولت جدید در ایالت متحده آمریکا و اخذ تصمیم های ضد ایرانی به منظور اعمال فشار و ایجاد محدودیت های جدید، در جلسه ای با حضور ترامپ و برخی شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی در آمریکا تصمیم بر این شد که صادارات دارو به ایران با محدودیت هایی روبرو شود.

هر چند این تصمیم ترامپ مبنی بر تصویب کنگره آمریکا و ابلاغ آن برای اجراست اما مسئولان مرتبط با حوزه درمان و پزشکی در ایران با قاطعیت در قبال این تصمیم دولت جدید آمریکا اظهارنظر کرده و به هیچ وجه پیشبرد امور خود را منوط به تصمیمات، تحریم ها و اعمال فشار این کشور نمی دانند. 

جای نگرانی برای تحریم های جدید دارویی آمریکا وجود ندارد

رسول ديناروند رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تحريم هاى جديد ترامپ گفت: ما اين تحريم ها را محكوم مى كنيم اما جاى نگرانى نيست ما در شرايط بدتر حوزه سلامت را مديريت كرديم.

وی با بيان اينكه در دولت تدبير و اميد بحران كمبود دارو را حل كرديم، تصریح کرد: در سه سال گذشته شاهد آرامش در بازار دارويى بوديم و نگرانى براى زنجيره تامين دارو نداريم و حرکت ما به سمت صادرات دارو است. 

تحریم ها هیچ خللی در تامین تجهیزات پزشکی وارد نمی کند

رييس سازمان غذا و دارو افزود: بيشتر تحريم ها در حوزه تجهيزات پزشكى بود كه نشانه آن است كه هدف آن ها آسيب به سلامت مردم است اما ما مى توانيم شرايط را مديريت كنيم و اشكالى در تامين تجهيزات پزشكى پيش نمى آيد.

تحریم‌های ترامپ نمایشی است

مژدهی آذر رییس انجمن داروسازان ایران در واکنش به وضع تحریم‌های دولت جدید آمریکا در حوزه پزشکی علیه کشورمان، گفت: اگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حوزه پزشکی عملی شود، در حوزه دارو مشکلی نخواهیم داشت و به نظر من تحریم‌های آمریکا بیشتر به خود این کشور لطمه می‌زند.

مژدهی‌آذر درباره تحریم‌هایی که دولت جدید آمریکا در حوزه پزشکی برای ایران وضع کرده است، گفت: به نظر من مساله تحریم‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی و نمایشی برای رییس جمهور آمریکا دارد.

تحریم‌ها تاثیری در حوزه دارویی ایران ندارد

وی درباره تاثیر تحریم‌های احتمالی آمریکا در حوزه دارویی کشور، افزود: تاثیر این تحریم‌ها وابسته به این است که ما در داخل کشور وظایف خودمان را چطور انجام دهیم. به نظر من تحریم‌های آمریکا در حوزه پزشکی تاثیری در ایران ندارد، مگر اینکه مسولان و خودمان به وظایف‌مان درست عمل نکنیم. بنابراین اگر ما به تعهدی که نسبت به نظام و کشور داریم، عمل کنیم، این تحریم‌ها تاثیری در کشور و در حوزه دارویی نمی‌گذارند.

مژدهی‌آذر با بیان اینکه اگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حوزه پزشکی عملی شود، در حوزه دارو مشکلی نخواهیم داشت، گفت: براین اساس می‌توانیم از منابع دیگر در جهان استفاده کرده، مشکلات دارویی خود را حل و نیازهای دارویی‌مان را تامین کنیم. همانطور که در زمان جنگ و قبل از برجام که تحریم‌ها بسیار شدید بود، این کار را انجام دادیم. در عین حال باید توجه کرد که بسیاری از کشورها سال‌ها در تحریم بودند، اما مشکلی برایشان ایجاد نشده است.

تحریم های آمریکا بیشتر به خود آمریکا لطمه می زند

وی تاکید کرد: ما با کشورهای اروپایی تبادلات خوبی داریم و تمام کشورهای اروپایی با ما روابط اقتصادی داشته و در حال ثبت و سرمایه‌گذاری در کشور ما هستند؛ بنابراین به نظر من تحریم‌های آمریکا بیشتر به خود این کشور لطمه می‌زند.

واردات تجهیزات پزشکی به کشور تا قبل از تحریم ها هم بسیار کم بود

محمد نجفی عرب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران گفت: ایران بخش بسیار کمی از تجهیزات پزشکی را از آمریکا وارد می کند و کشورهای زیادی برای جایگزینی وجود دارند.

محمد نجفی عرب با رد هرگونه تاثیر تحریم ها و محدودیت های جدید آمریکا علیه کشورمان گفت: این تحریم ها هیچ گونه تاثیری بر روند درمان بیماران در کشور و خدمات رسانی به نیازمندان و بیماران کشور نخواهد داشت زیرا به صورت کلی کشورمان به میزان بسیار کمی از آمریکا تجهیزات پزشکی وارد می کند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خط ونشان پزشکی ایرانی‌ها به اقدامات ترامپ/ تحریم ها تاثیری در حوزه دارویی ایران ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..