تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه دلمه پیاز با کینوآی سیاه

دلمه پیاز با کینوآی سیاه

کینوآ یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده این دلمه است. کینوآ گیاهی است که دانه های خوراکی شبیه به برنج دارد و می تواند برنج جایگزین کینوآ کنید.

مواد لازم برای دلمه پیاز با کینوآی سیاه

1 حبه سیر، پوست کنده و له شده

ربع فنجان فلفل قرمز، ریز ریز شده

1 فنجان کینوآی سیاه

یک و نیم فنجان آب

2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

ربع فنجان کشمش

ربع فنجان گشنیز، خرد شده

1 قاشق چایخوری پودر کاری

کمی فلفل قرمز

دلمه پیاز با کینوآی سیاه طرز تهیه دلمه پیاز با کینوآی سیاه

قابلمه بزرگی را پر از آب کرده و روی اجاق بجوشانید. فر را بگذارید روی دمای 400 درجه فارنهایت تا داغ شود.

بخش بسیار کوچکی از ته هر پیاز را ببرید تا بتوانید آن را ایستاده نگه دارید و قل نخورد. بالای هر پیاز را نیز ببرید. پوست بیرونی و یک لایه کلفت آن را بکنید.

وقتی آب در حال جوشیدن است، پیازهای پاک شده را آرام داخل آن بیندازید و ده دقیقه حرارت دهید تا نرم شوند. سپس بگذارید سرد شوند و مغز آنها را خارج کنید. می توانید از قاشق کمک بگیرید.

پیازها را در ظرفی قرار دهید و مغز پیازها را خرد کنید و 1 فنجان از آن را نگه دارید و بقیه را برای مصارف دیگر کنار بگذارید.

روغن زیتون را در ماهیتابه بزرگی (بهتر است چدنی باشد) داغ کنید و پیاز و سیر را به آن اضافه کنید. چند دقیقه بپزید و دائماً هم بزنید تا عطر آنها دربیاید. سپس فلفل قرمز را اضافه کرده و یکی دو دقیقه دیگر بپزید.

کینوآی آبکشی شده، آب و رب گوجه فرنگی را بیفزایید. شعله را زیاد کنید و با قاشق چوبی آنها را هم بزنید تا مواد کاملاً مخلوط شوند و رب گوجه فرنگی حل شود. وقتی آب آن جوش آمد، شعله را کم کنید تا نیمجوش شود و 200 دقیقه دیگر بپزد و آب آن کشیده شود و کینوآ نرم شود. سپس ظرف را از روی شعله بردارید.

کشمش، گشنیز، پودر کاری و فلفل قرمز را اضافه کنید و هم بزنید و مزه آن را بچشید و ببینید که آیا به ادویه نیاز دارد یا خیر.

به آرامی با قاشق از این مواد داخل هر پیاز بریزید و آنها را پر کنید. سپس روی هر کدام از پیازها روغن زیتون بچکانید. روی آنها را فویل بکشید و حدود 400 دقیقه بپزید. می توانید در آخر با گشنیز خرد شده دلمه های پیاز را تزئین کرده و سرو نمایید.

دلمه پیاز با کینوآی سیاه نکات تکمیلی در مورد دلمه‌ پیاز

دلمه‌ پیاز جزو دلمه و کوفته میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 10 دقیقه میباشد .
دلمه‌ پیاز را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

دلمه پیاز ، طرز تهیه دلمه پیاز با کینوآی سیاه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه دلمه پیاز با کینوآی سیاه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..