تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امتیاز‌های ویژه برای نفرات برتر المپیاد علمی دانشجویی

جمالی معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجرای المپیادهای دانشجوی سال 95 اظهار داشت: امسال المپیادهای علمی دانشجویی کشور در 20 رشته در 2 مرحله مقدماتی برگزار شد که نفرات برتر در یک آزمون متمرکز نهایی در دانشگاه تربیت مدرس به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی بیان کرد: در المپیاد امسال نفرات برتر کنکور ارشد همچنین نفرات برتر آزمون‌های قطب‌های علمی کشور در دانشگاه تربیت مدرس مرحله نهایی المپیاد دانشجوی علمی کشور را برگزار کردند. 

جمالی بیان کرد: طبق ابلاغیه وزارت علوم امکانات و امتیازات خاصی به نفرات برگزیده المپیاد علمی و دانشجویی تعلق می‌گیرد به طوری که نفرات اول تا پانزدهم می‌توانند بدون برگزاری کنکور در مقطع ارشد به تحصیل مشغول شوند و همچنین افرادی که در آزمون دکترای تخصصی شرکت کرده‌اند، امتیازات ویژه‌ای در آزمون علمی و مصاحبه برای آنها در نظر گرفته می‌شود. 

معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: از طرف بنیاد ملی نخبگان امتیازهای خوبی مانند عضویت در این بنیاد سازمان و حمایت‌های مالی، کاری تا پایان تحصیل این افراد انجام می‌شود و نفرات برتر در جهت ادامه تحصیل به کشورهای خارجی بورسیه می‌شوند. 

جمالی تاکید کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با سازمان نظام وظیفه، آقایانی که جزو نفرات برتر قرار دارند از خدمت وظیفه معاف می‌شوند که همگی این کارها برای اهدای امتیازات ویژه و تشویق جوانان به تحصیل و استفاده از استعداد بالای خدادادی آنها است. 

وی با بیان اینکه تا سال97 تعداد رشته‌های المپیاد دانشجویی به 23 عدد می‌رسد، افزود: تا پایان سال 94 تعداد رشته‌های المپیادی 17 بود که این تعداد در سال 95 به 20 عدد رسیده است و بر اساس مصوبه شورای المپیاد دانشجویی، تعداد رشته‌های این آزمون عملی تا سال 94 به 23 می‌رسد. 

معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: هدف از این کار گسترش کمی در کنار افزایش کیفیت است و سازمان سنجش با این کار سعی در گلچین کردن نفرات برتر و نخبگان جوان دانشگاهی دارد. 

وی یادآور شد: سازمان سنجش امتیازهای ویژه ای در راستای نگهداری افراد برتر و نخبگان دارد تا در آینده بتوانند کشور را به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های مختلف علمی برسانند. 

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امتیاز‌های ویژه برای نفرات برتر المپیاد علمی دانشجویی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..