تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمیته امداد تنها نهاد مسئول رفع فقر نیست

سلامت نیوز: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد، تنها نهاد مسئول رفع فقر و محرومیت در جامعه نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، فاطمه رهبر روز دوشنبه در نشست خبری تشریح فعالیت های این نهاد در استان سیستان بلوچستان در عین حال افزود: برخی از نهادها در امر محرومیت زدایی فعالند که این فعالیت ها باید ساماندهی شود.
رهبر، تاکید کرد: برای رفع محرومیت ، تمام نهادها همکاری داشته باشند، زیرا نمی توان تنها از کمیته امداد انتظار رفع محرومیت داشت و وظیفه کمیته امداد را رسیدگی به مددجویان تحت پوشش خودش عنوان کرد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) از مسئولان به ویژه رئیس جمهوری خواست با سفر به مناطق محروم کشور ضمن ارائه دستورات لازم، امید را به مردم این مناطق بدهند.
رهبر گفت: کمیته امداد با توجه به شناختی که از فقر در مناطق محروم دارد ، می تواند به بسیج سایر نهاد ها برای کاهش فقر کمک کند.

** محرومیت در سیستان و بلوچستان ، گسترده است
معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) محرومیت در استان سیستان و بلوچستان را بسیار زیاد و گسترده ارزیابی کرد و گفت: این محرومیت عظیم در این استان، نشانه مدیریت نشدن عادلانه منابع و ثروت در کشور است.
وی با بیان این که محرومیت زدایی در این استان ها به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود افزود: با رفع مشکلات و محرومیت ها، انگیزه برای مردم این مناطق به ماندن در مناطق مرزی بیشتر می شود که این اتفاق از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کند.
وی گفت: 97 هزار و 500 خانواده در استان سیستان و بلوچستان مددجوی کمیته امداد هستند؛ ضمن اینکه این استان به دلیل محرومیت های گسترده، کمترین میزان خروج مددجویان از حمایت های کمیته امداد را داشته است.
رهبر، میزان مددجویان توانمند شده در این استان را 9 هزار تن اعلام کرد که این شمار، امسال از حمایت کمیته امداد خارج شدند.

**36 هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان ، تحت پوشش کمیته امداد
این مقام مسئول در کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: هم اکنون 80 هزار سالمند، 89 هزار زن سرپرست خانواده
و 36 هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد در سیستان و بلوچستان هستند.
وی درباره طرح های خودکفایی مددجویان کمیته امداد در این استان ادامه داد: طی 10 ماه گذشته به 2 هزارو 850 طرح ، وام خودکفایی با میانگین11 میلیون تومان پرداخت شده است.
رهبر با اشاره هم مرز بودن این استان با کشورهای افغانستان و پاکستان خاطرنشان کرد: توانمند شدن افراد در این مناطق ضریب امنیت کشور را افزایش می دهد و از خطرات تفرقه های قومی مذهبی و قاچاق سوخت و کالا جلوگیری می کند.
وی با بیان این که محرومیت زدایی در استان های محروم به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه منجر می شود، افزود: با رفع مشکلات و محرومیت ها انگیزه مردم برای ماندن در مناطق مرزی به وجود می آید و این اتفاق از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین از طرح کمیته امداد برای به صفر رساندن صف وام جهزیه و وام ضروری در تمام نقاط محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان تا پایان امسال هم خبر داد.
این مقام مسئول کمیته امداد درباره طرح اکرام و محسنین کمیته امداد هم اظهار کرد: سرانه هر فرد در طرح اکرام 26 هزار تومان و طرح محسنین 25 هزار برای هر هر فرد است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر اساس طرحی در کمیته امداد امام خمینی( ره) ، تمام مددجویان این نهاد،بیمه حوادث شدند و در سیل سیستان و بلوچستان که420 خانواده دچار خسارت شدند به آنها بیمه خسارت پرداخت خواهدشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمیته امداد تنها نهاد مسئول رفع فقر نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..