تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایشگاه فرش نفیس ایرانی 19 بهمن ماه در کاخ موزه نیاوران برگزار می شود

نمایشگاه فرش نفیس ایرانی با هدف معرفی تولیدات صادرات محور و تحقق اقتصاد مقاومتی 19 بهمن ماه در کاخ موزه نیاوران برگزار می شود.

فرزین قدیمی از متولیان برگزاری این نمایشگاه، تولید محصولات صادرات محور، «ارتقای سطح کیفی محصولات و تولیدات داخلی»، «ارتقای پتانسیل کارآفرینی» و «حفظ دانش قدیمی و اصالت کار ایرانی در هنر فرش» را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.

این نمایشگاه چهار روزه با حضور 10 برند مطرح فرش نفیس ایرانی و نمایندگانی از سفارت کشورهای مختلف در تهران، از سه شنبه این هفته تا جمعه (22 بهمن ماه) از ساعت 15 تا 22 پذیرای علاقه مندان است.

وی افزود: در این نمایشگاه به دنبال تعریف نمونه ای برای گردهم آوردن همه ساله فعالان عرصه فرش های نفیس و گرانبهای ایرانی هستیم تا پس از آن بتوانیم با راه اندازی نمایشگاه هایی در خارج از کشور به تقویت حوزه صادرات فرش بیاندیشیم.

او، «فرهنگ سازی، هدایت مخاطبانی که تولید محصولات خاص را دنبال می کنند، کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان از این عرصه، گردهم آوردن صنف تولیدکنندگان فرش نفیس ایرانی و ایجاد تشکلی برای همگرایی آنان باهدف دستیابی به اهداف عالی حفظ اصالت فرش ایرانی، جلوگیری از مصادره برند فرش ایرانی، جلوگیری از کپی شدن محصولات و تولیدات ایرانی توسط کشورهای رقیب» را از دیگر اهداف این نمایشگاه برشمرد.

همچنین از معرفی چهره های ماندگار در بخش های مختلف طرح، بافت، رنگ و ... فرش ایرانی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: 60 تا 70 قطعه فرش نفیس شناسنامه دار در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

کاهش سهم صادرات فرش ایران در دوران تحریم

رییس اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف ایران اوایل دی ماه اعلام کرده بود با آغاز تحریم ها، ایران سهم بالای خود را در صادرات فرش از دست داد.

به گفته عبدالله بهرامی، در 10 سال گذشته ایران جایگاه خود را از نظر بالاترین رتبه صادرات فرش از دست داد و از چهار میلیارد دلار به یک میلیارد دلار و با آغاز تحریم ها به 300 میلیون دلار در سال کاهش یافت.

بهرامی افزود: اکنون سهم ایران از صادرات جهانی 29 درصد است. به گفته رییس مرکز ملی فرش ایران، در هفت ماه نخست امسال در مجموع بیش از 167 میلیون دلار فرش دستباف با وزن 2 هزار و 900 تن صادر شد. آلمان، ایتالیا، ژاپن، سوئیس و فرانسه بازارهای سنتی فرش ایران و چین از بازارهای جدید به شمار می روند. ایران در مجموع به 80 کشور دنیا فرش صادر می کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایشگاه فرش نفیس ایرانی 19 بهمن ماه در کاخ موزه نیاوران برگزار می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..