تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




70 درصد برنج مازندران بومی است/ دلیل عدم استفاده مردم از برنج‌های پرمحصول بررسی شود

ساعت: 09:44 منتشر شده در مورخ: 1395/11/18 شناسه خبر: 1029762

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری:

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری 70 درصد از ارقام برنج کشت شده در مازندران را بومی دانست و گفت: باید دلیل این موضوع بررسی شود که چرا مردم ترجیح می‌دهند برنج‌های پرمحصول را استفاده نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، محمدعلی بهمن‌یار در هفدهمین همایش ملی برنج ایران که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: چرا با سرنوشت برنج‌کاران درست برخورد نمی‌شود و شاهد واردات بی‌موقع و بی‌منطق برنج به کشور هستیم.


وی افزود: مراکز تحقیقاتی زیادی در استان وجود دارد که ارقام خوبی تولید می‌کنند اما بازار پذیرای آنها نیست.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری 70 درصد از ارقام برنج کشت شده در مازندران را بومی دانست و گفت: باید دلیل این موضوع بررسی شود که چرا مردم ترجیح می‌دهند برنج‌های پرمحصول را استفاده نکنند، چرا نتوانستیم ارقام بومی را از نظر عملکرد ارتقا دهیم؟

بهمن‌یار اضافه کرد: این نشان می‌دهد که ارتباط بین دانشگاه و مراکز تولید ضعیف است.

وی خواستار بررسی خلاء‌های موجود در ارتباط دانشگاه و مزرعه شد و تصریح کرد: سیاست‌های کشت با توجه به مصرف بالای منابع آبی باید تغییر یابد و این موارد بنیادی نیاز به تمرکز جدی دارد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه باید تحقیقات جایگاه کاربردی در تولید و عرضه برنج به بازار داشته باشند، تاکید کرد: آنچه که دانشگاه انتظار دارد، ترویج درست ارقام تولید داخلی است تا بتوان به گسترش آن در بازار و تغییر ذائقه مردم فکر کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «70 درصد برنج مازندران بومی است/ دلیل عدم استفاده مردم از برنج‌های پرمحصول بررسی شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..