تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارگاه های صنفی کوچک یکی پس از دیگری در شیراز تعطیل می شوند

ترابي، نايب رئيس اتاق اصناف مركز فارس: کارگاه های صنفی کوچک یکی پس از دیگری در شیراز تعطیل می‌شوند

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: همایش اقتصاد مقاومتی به همراه تجلیل از خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان صنفی شاخص و فعالان انقلابی جامعه اصناف، روز گذشته برگزار شد.

در اين مراسم، خليل ترابي نايب رئيس اتاق اصناف مركز فارس با تقدير از رشادتهاي شهدا و اصناف گفت: براي ساختار توليد و اقتصاد مقاومتي نياز به ساز و كار مشخص داريم و اگر اين ساختار و سازوكارهاي مربوطه فراهم نشود به جايي نخواهيم رسيد.
وي با بيان اين كه كارگاههاي صنفي كوچك يكي پس از ديگري تعطيل و نيمه تعطيل مي شود، افزود: براي احياي اين كارگاه ها نيازمند ساختاري هستيم كه نيروهاي جوان و متخصص جذب آن شوند.
ترابي با تأكيد بر آن كه اين مهم نياز به اصلاح قوانين در مجلس و همكاري دولت دارد، افزود: در قوانين موجود بايد تجديدنظر شود و تا زماني كه قوانين مترقي تصويب و قوانين موجود توسط مجلس اصلاح نشود، اقتصاد مقاومتي محقق نخواهد شد.
وي پرداخت 400-300 هزار تومان حق بيمه براي يك كارگر ساده،قوانين مالياتي و نيز كمبود تسهيلات بانكي را از جمله مواردي دانست كه نياز به اصلاح دارد.
نايب رئيس اتاق اصناف فارس بيان داشت: آن گونه كه كارشناسان حوزه تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كرده اند يك كارگر ساده به اندازه 600 روز در سال حقوق ميگيرد، اما به اندازه 100 روز كار مفيد انجام مي دهد.
وي تصريح كرد: دولت براي حل مسأله بيمه تأمين اجتماعي بايد فكري كند و يارانه براي كارفرمايان درنظر بگيرد، وگرنه با بيمه 400 هزار توماني براي يك كارگر ساده تا بيمه يك ميليون توماني براي متخصصان نميتوان كالايي توليد كرد كه از لحاظ قيمت با نمونه خارجي و به خصوص توليدات چيني قابل رقابت باشد.
ترابي با تأكيد بر اين كه پيروزي انقلاب اسلامي بايد با انقلاب و اصلاحات در ادارات و تحول در توليد، اشتغال و اقتصاد همراه باشد، ادامه داد: اولين گام اين اصلاحات بايد از مجلس شوراي اسلامي شروع شود و دولت نيز تسهيلات لازم را در اختيار مردم و مشوق در اختيار كارفرمايان بگذارد تا همه به كار و توليد تشويق و ترغيب شوند.
نايب رئيس اتاق اصناف فارس با تأكيد بر لزوم راه اندازي كارگاههاي كوچك گفت: كارگاههاي كوچك در دنيا حرف اول را ميزند و اقتصاد كشورهايي همچون چين و كره بر اين كارگاه ها مي چرخد. اميد است در ايران نيز ساز و كار لازم براي ترغيب مردم به منظور راه اندازي اين كارگاه ها ايجاد شود.
در ادامه، حجت الاسلام حسن مرادي امام جمعه موقت شيراز نيز پيروزي انقلاب را باعث افزايش چشمگير ظرفيت هاي ايران در همه حوزه ها دانست و گفت: تا پيش از پيروزي انقلاب، كشورمان توانمندي تأمين 45 روز غذاي مردم را داشت، اين در حالي است كه با پيروزي انقلاب و با وقوع جنگ كشورمان با 60 كشور وارد كشمكش شد و در 2888 روز جنگ تحميلي موفق شديم تمام مايحتاج مردم را تأمين نماييم. وي بيان داشت: مثال واضح ديگر موفقيت ايران آن است كه قبل از انقلاب پزشك ما يا از هندوستان مي آمد يا از پاكستان كه ما زبانش را هم نمي فهميديم، اما حالا نه تنها تمام اطباي ما ايراني است بلكه 50 هزار پزشك بيكار در كشور داريم.
حجت الاسلام مرادي با بيان اين كه ايران در موارد زيادي برتر است و بايد قدر انقلاب را بدانيم، افزود: بحث اقتصاد مقاومتي توجه ويژه مسئولان را مي طلبد. اقتصاد مقاومتي به معناي رياضت اقتصادي نيست بلكه به معناي آن است كه از جنسي كه داريم خوب استفاده كرده و ضرر نكنيم.
وي تجارت پررونق، دستاوردهاي علمي و رسيدن به عدالت اجتماعي را از ويژگي هاي اقتصاد مقاومتي برشمرد و گفـت: مهمترين ركن اقتصاد مقاومتي تكيه بر مردم و بخش خصوصي است و بايد براي احياي اين ركن مشاغل خانگي را احيا كرد، مشاغلي كه با كمتر از 10 ميليون تومان قابل ايجاد است اما براي ايجاد يك شغل در حوزه واحدهاي صنعتي نيازمند سرمايه گذاري 200 ميليون توماني و در پتروشيمي در گرو سرمايه گذاري 400 ميليون توماني است.
امام جمعه موقت شيراز حمايت از توليد داخلي و اتخاذ سياست صحيح ارزي را از ديگر اركان اقتصاد مقاومتي ذكر كرد و گفت: اقتصاد مقاومتي داراي مؤلفه هاي ديگري همچون تحرك و پويايي اقتصاد، فسادستيزي و شفاف سازي، عدالت اجتماعي، تكيه بر ظرفيت داخلي، مديريت جهادي و مردم محوري است.
وي اما مؤلفه اصلاح الگوي مصرف را مؤلفه اي اجرا نشده در راستاي اقتصاد مقاومتي ذكر كرد و گفت: هر ايراني در سال 29 كيلو شكر و مواد قندي مصرف مي كند كه ميانگين جهاني آن 9 كيلوگرم است و يا مصرف روغن توسط هر فرد در كشور بيش از 20 كيلو است كه استاندارد آن 8 كيلوگرم مي باشد. همچنين هر فرد در حالت استاندارد بايد 70 كيلو نان مصرف كند اما در ايران ميانگين مصرف آن توسط هر فرد 160 كيلوگرم است.
حجت الاسلام مرادي به وجود 42 ميليون گوشي هوشمند در كشور و استفاده بالغ بر 60درصد مردم از اين گوشي ها اشاره كرد و گفت: دشمن با راه اندازي شبكه هاي قابل نصب بر روي اين گوشي ها به كف دست مردم نفوذ پيدا كرده است. اين در حالي است كه در آمريكا كه خود توليدكننده اين گوشي هاست تنها 20درصد مردم از آن استفاده ميكنند.
وي بيان داشت: 62درصد مردم گوشي خود را زير بالش گذاشته و خوابشان مي برد و 20درصد نيز با گوشي هايي كه در شارژ گذاشته اند به خواب مي روند.
امام جمعه موقت شيراز با تأكيد بر اين كه دل پردردي براي ترويج مصرف و كالاي ايراني داريم، ادامه داد: با مصرف كالاي قاچاق در كشور 5/1 ميليون شغل از دست رفت.
وي نقش بازاريان را در رغبت مردم به مصرف كالاي ايراني بسيار مهم دانست و گفت: از بازاريان درخواست داريم كالاي قاچاق، خريد و فروش نكنند.
وي با يادآوري آن كه خريد و فروش كالاي قاچاق به فتواي علما حرام است، افزود: 150 سال قبل هم علما بلندگو را حرام اعلام كردند، چون ساخت خارج بود.
حجت الاسلام مرادي با تأكيد بر اين كه شيرين ترين كسب و كار مربوط به بازاريان است، افزود: طبق احاديث و روايات آن هايي كه بازار را رها مي كنند دچار از دست رفتن عقل مي شوند مگر آن كه قصد تغيير شغل داشته باشند.
همچنين در اين مراسم سرهنگ پاسدار بنايي، رئيس سازمان بسيج اصناف و بازاريان سپاه فجر فارس نيز طي سخناني با گراميداشت ياد و خاطره شهدا و به خصوص شهداي اصناف گفت: فرهنگ در كشور مظلوم واقع شده و اميدوارم سازوكاري براي رفع اين مظلوميت اتخاذ شود.
گفتني است در پايان اين مراسم از خانواده معظم شهدا، پيشكسوتان صنفي شاخص و فعالان انقلابي جامعه اصناف تجليل شد.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارگاه های صنفی کوچک یکی پس از دیگری در شیراز تعطیل می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..