تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همشهری: راه اندازی میز شفافیت اطلاعات در 50 دستگاه دولتی

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان پلاسکو زیر ذره بین شورای شهر، آورد: شهردار تهران در جلسه شورای شهر تهران که در2 نوبت صبح و بعد از ظهر و به‌صورت علنی برگزار شد، به مواد قانونی استناد کرد که نشان می‌ دهد مسئولیت پلمب مجتمع تجاری پلاسکو برعهده وزارت کار بوده است. محمدباقر قالیباف همچنین در پایان جلسه 17 بهمن و پس از سخنان اعضای شورا‌، با یادآوری سخنان رزمنده ‌ای در دوران دفاع مقدس خطاب به مردم گفت: امروز هم به مردم می‌ گویم که شرمنده شما هستم که نتوانستم جانم را بدهم‌؛ اگر لازم باشد جان و مال وآبرو و هر چیزی را برای خدمت به مردم می‌دهم و حتما عذرخواهی می‌کنم، اما دوستان بدانند در مقابل حرف غیرکارشناسی، رفتار سیاسی و باج‌ دادن به دشمنان ضد‌انقلابی که آن طرف مرز نشسته ‌اند و می‌ خواهند این نظام را تضعیف کنند، تا آخر ایستاده‌ام. محمدباقر قالیباف در گزارش خود به اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه به وظایف حقوقی و قانونی دستگاه‌ ها براساس مجموعه قوانین و مقرراتی اشاره کرد که از سال1334 تاکنون دقیقا وظایف همه نهادها را در حوزه ساختمان، ایمنی کارگاه تجاری و تولیدی و پاسخگویی در قبال مسئولیت‌ هایشان مشخص کرده است.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان حداقل معیشت گمشده تعیین دستمزد کارگری، نوشت: تقریبا 10 سال است که کسی رسما حرفی از رقم خط فقر نمی ‌زند و در این میان ارقام متفاوتی نیز که گهگاه از سوی برخی افراد و تشکل‌ها بر مبنای تعریف‌ هایی مانند خط فقر مطلق، خط فقر نسبی یا خط گرسنگی، اعلام می ‌شود آنچنان سندیتی ندارد که جای خالی آمار رسمی را پر کند. از دیگر سو در ماه‌ های پایانی هر سال، زمانی که جلسات کارگروه تخصصی تعیین مزد آغاز به‌کار می‌کند، نمایندگان تشکل‌ های کارگری نیز با استناد به بند 2ماده 41 قانون کار، پای سبد معیشتی کارگران یا همان تعیین حداقل هزینه معیشت کارگری را به میان می‌ کشند که عملا مفهوم دیگر آن خط فقر است. نمایندگان کارگری اصرار دارند که حقوق کارگری باید با حداقل‌های زندگی تناسب داشته باشد اما نمایندگان کارفرمایی و دولت حداقل‌های تعریف شده از سوی نمایندگان کارگری را نمی ‌پذیرند و عاقبت هم دستمزد بدون توجه به خط فقر معیشتی تعیین می شود. اما آنگونه که علی خدایی، مسئول کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار کشور به همشهری می‌گوید، امسال اوضاع طور دیگری است چراکه کارگروه‌ هایی مشغول جمع‌آوری اطلاعات هستند تا در ستاد مزد کشور با همکاری و همراهی نمایندگان کارفرمایان و دولت، ارقام و اعداد سبد معیشتی کارگران به‌صورت مشترک استخراج شود و همه بر آن توافق داشته باشند.

این روزنامه با انتخاب عنوان سردرگمی آمریکا با برجام، می نویسد: کمتر از یک ماه قبل از سالگرد اجرای برجام، باراک اوباما در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید قانون تحریم های ده ساله ایران و وضعیت اضطراری علیه ایران را ابلاغ کرد تا برجام پیش از آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا تکانه هایش را آغاز کرده باشد. رئیس جمهور جدید آمریکا اگرچه در چندین نوبت از پاره کردن برجام سخن گفته بود اما بعد از رسیدنش به کاخ سفید هنوز نگفته تصمیمش درباره برجام چیست؛ چنانکه چندی پیش در گفت و گو با تایمز لندن گفت که نمی خواهد بگوید با توافق هسته ای چه خواهد کرد.

آغاز ثبت نام کنکور از فردا؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری 96 از هفته جاری در سایت شروع می شود و داوطلبان از 19 تا 28 بهمن ماه جاری فرصت دارند برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند. براساس اعلام سازمان سنجش دفترچه شماره یک راهنمای ثبت نام نیز روز سه شنبه 19 بهمن همزمان با آغاز ثبت نام روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود. کارت شرکت در آزمون سراسری سال 96 تمامی داوطلبان گروه های آزمایشی پنج گانه هم از یکشنبه 11 تیر ماه 96 روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان از یکشنبه یازدهم تا چهاردهم تیر ماه با مراجعه به این سایت می توانند نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «تیر تجربه» و «چاق های پرسپولیس تراکتور را له کردند» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های «واگذاری مبهم سهام خودروسازان به شرکای فرانسوی» به قلم فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو را به چاپ رساند.

*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: فاطمه مهدوی**انتشار دهنده: فاطمه قناد قرصی
پژوهشم**9128**2002

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همشهری: راه اندازی میز شفافیت اطلاعات در 50 دستگاه دولتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..