تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین وضعیت صیادان ایرانی دربند سومالی

بیش از دو سال است كه خانواده صیادان ایرانی ربوده شده به دست دزدان دریایی سومالی، با نگرانی و بی اطلاعی از حال و روز عزیزان خود، روز را به شب می رسانند.

ماجرای صیادان ایرانی ربوده شده به دست دزدان دریایی سومالی

بیش از دو سال است كه خانواده صیادان ایرانی ربوده شده به دست دزدان دریایی سومالی، با نگرانی و بی اطلاعی از حال و روز عزیزان خود، روز را به شب می رسانند. اخبار رسیده تا كنون بیانگر این موضوع است كه هشت نفر از افراد ربوده شده به دلیل سختی های موجود و نرسیدن غذا، جان خود را از دست داده اند و چهار نفر نیز موفق شدند از دست دزدان دریایی فرار كنند. در آخرین ویدیوی منتشر شده از صیادان اسیر، این موضوع مطرح است كه آن‌ها حال و روز خوشی ندارند.

علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه خانه‌ ملت اقدامات و هماهنگی های لازم را برای ورود وزارت خارجه به این ماجرا انجام داده، افزود: متاسفانه چون دولت مستقری در سومالی روی كار نیست، نمی توان به روال صحیح دیپلماتیك كارها را پیش برد و همین موضوع شرایط را مشكل‌تر كرده و باعث شده زمان حل این فاجعه طول بكشد.

استاندار استان سیستان و بلوچستان در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته پیرامون آزاد سازی صیادان ربوده شده توسط دزدان دریایی سومالی گفت: با توجه به پیگیری هایی كه از سوی آقای نوبخت و وزیر كشور صورت گرفته در جلسات هیات دولت بنا شد كه دولت با اختصاص اعتبار مشخص، خسارتی كه به صاحبان لنج ها وارد شده را به خانواده آنان بپردازد و همچنین بدهكاری این افراد به بانك ها را در حد توان تسهیل كند. وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط وزرات امور خارجه در خصوص فعال‌سازی نهادهای حقوقی اظهار داشت: وزارت امور خارجه سعی كرد از كشورهایی كه رابطه خوبی با سومالی دارند بهره ببرد و با ایجاد ظرفیت معنوی و استعداد های مردمی موجود در خارج از كشور جهت پیشبرد اهداف خود استفاده كند.

 فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر این باور است كه برای نجات جان این افراد می توان بر سر مسائل مختلف مذاكره كرد و ساز و كارهای مختلف را به اجرا گذاشت گفت: نبود حاكمیت مستقر در سومالی دلیل مناسبی برای كوتاهی در این موضوع نیست. نیروی دریایی جمهوری اسلامی یك یگان قدرتمند بومی در سطح منطقه است و در صورت نیاز برای حفظ جان این افراد باید وارد عملیات شود.

فلاحت‌پیشه با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران تشكیل شده از اقلیت های قومی مختلف است و بارها نیروهای انتظامی ما در منطقه سیستان و بلوچستان وارد عمل شده‌اند، گفت: برخی صحبت ها مبنی بر اینكه چون این افراد بلوچ هستند مو رد حمایت حاكمیت ایران نیستند را نمی پذیرم و مطرح كردن این موضوع را اقدامی تفرقه آمیز می دانم.

منبع: قانون




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین وضعیت صیادان ایرانی دربند سومالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..