تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمپانی AMD از چند شرکت بزرگ به خاطر نقض پتنت شکایت کرد

AMD یکی از معدود نام های بزرگ جهان تکنولوژی به شمار می رود که معمولاً پایش به دادگاه ها باز نمی شود و علاقه ای به دردسرهای قانونی ندارد، اما به نظر می رسد صبر این تولیدکننده مطرح قطعات نیمه هادی سر آمده.

به تازگی شکایتی از سوی AMD در رابطه با نقض پتنت علیه چندین شرکت به ثبت رسیده و در آن عنوان شده که استفاده غیرقانونی از فناوری های مورد بحث، تأثیر منفی بر کسب و کار اصلی و درآمد ناشی از اعطای جواز آنها داشته.

متهمین این پرونده شرکت های مدیاتک، ال جی، ویزیو و سیگما دیزاین هستند و پتنت ها نیز به سیستم های پردازش گرافیکی مربوط می شوند که دو مورد متعلق به ATI Technologies بوده و یکی از آنها نیز توسط خود AMD به ثبت رسیده است.

این پتنت ها، مواردی همچون شیدرهای یکپارچه، سیستم های گرافیکی با پایپلاین موازی و غیره را در بر می گیرند. نکته جالب در مورد شکایت AMD اینجاست که کمپانی های طرف مقابل، هیچکدام در طراحی سامانه های پردازش گرافیکی نقش مستقیم ندارند و مجوز فناوری GPU خود را از ARM و Imagination دریافت می کنند.

طبق اظهارات کارشناسان، AMD راه ساده تر را در پیش گرفته و به جای شکایت از آرم یا ایمجینیشن، کمپانی های تولیدکننده را هدف قرار داده، زیرا اثبات نقض پتنت در محصول نهایی در دادگاه، بسیار ساده تر از فناوری های اولیه خواهد بود.

به همین منظور، AMD چیپست هایی همچون Helio P10 مدیاتک و SX7 سیگما را ناقض پتنت های خود می داند. ال جی در برخی موبایل هایش از P10 استفاده کرده و ویزیو نیز چیپ های مجتمع سیگما را در تلویزیون های UHD خود به کار گرفته و به همین دلیل مورد اتهام واقع شده اند.

با این حساب، شکایت AMD بسیار مبهم است و این کمپانی مشخص نکرده کدام یک از GPU های ARM پتنت هایش را نقص کرده، اما اگر ITC به نفع AMD رأی صادر کند، واردات و فروش تمامی محصولاتی که از چیپ های فوق استفاده کرده اند در ایالات متحده ممنوع خواهد شد، اقدامی که زیان هنگفتی را برای تولیدکنندگان در پی دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمپانی AMD از چند شرکت بزرگ به خاطر نقض پتنت شکایت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..