تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توجه به حوزه توانبخشی گامی در جهت ارزش بخشیدن به قابلیت های زندگی مردم

توجه به حوزه توانبخشی گامی در جهت ارزش بخشیدن به قابلیت های زندگی مردمفرجود شکوهی نماینده جامعه فیزیوتراپی در سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر اینکه یکی ازمسائلی که در بحث سلامت به معنای واقعی کلمه مغفول مانده، عدم توجه جدی و لازم به حوزه توانبخشی در امر سلامت است، گفت: جامعه ما به لحاظ کثرت تصادفات و سوانح ناشی از کار با معلولیت ها و ناکارآمدیهای جسمی-حرکتی بسیاری مواجه است که توجه به حوزه توانبخشی مفهومی جز بهادادن به تلاش درجهت حفظ قابلیتهای زندگی مردم ندارد.

وی با اشاره به اینکه توانبخشی هم در مقام پیشگیری و هم در جایگاه درمان فعال باید به عنوان یک مرجع صاحب صلاحیت درجهت زندگی بهینه مردم جدی تلقی شود، اظهار داشت: توانبخشی قادر است به بازتوانی افراد درگیر با بیماریهای های مختلف یاری رساند که از طرفی با حفظ یا قدرت بخشیدن به توانمندیهای افرادسالم آنها را در برابر ابتلا به بیماریها مصونیت ببخشد که لازمه این مهم باورداشتن مسئولان مربوطه به نقش آفرینی توانبخشی در زندگی آحاد جامعه است.

نماینده جامعه فیزیوتراپی در سازمان نظام پزشکی در خصوص ضرورت نیاز افراد به خدمات توانبخشی بیان کرد: به طور معمول همه افراد به ویژه اقشار متوسط و بزرگسال جامعه نیازمندخدمات توانبخشی به اشکال گوناگون هستند و موضوع توانبخشی آنقدرگسترده وجامع است که تمامی بیماران را در امر پیشگیری و درمان شامل می شود. 

شکوهی اضافه کرد: برای مثال نه تنها بیماران حوزه موسکولواسکلتال(عضلانی-اسکلتی) بلکه بیماران قلبی وسرطانی که متاسفانه به شکل سونامی و جهشی در حال افزایش هستند نیز به دریافت خدمات توانبخشی درامرپیشگیری و درمان نیاز دارند.

این فیزیوتراپیست با بیان اینکه بهتر است دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی کشور با کمک انجمنهای علمی حرف پزشکی از یک طرف و شهرداری ها(محله ها)و مساجد از طرف دیگر بطور مستقیم به سلامت زندگی مردم ورود پیدا کنند، تصریح کرد: با انجام این مهم می توان با شناسائی آماری و نوع ابتلا در هر موردی از بیماریها ابتدابه شناخت، سپس به پیشگیری ودرمان مبادرت کرد تا با کمک مستقیم مردم و مقوله مهم آموزش به کنترل و مهار جدی بیماریها پرداخت.

وی گفت: دراین روش چون مردم بطورمستقیم درگیرتهدیدهای نظام سلامت می شوند طرح هم اثربخش تروهم باهزینه های کمتری مواجه خواهدشد.

به گفته شکوهی، کاربردی کردن دانش های روزافزون مردم در حوزه سلامت، کار متولیان امربهداشت ودرمان است تا با آموزشهای لازم و جدی و پیگیر از طریق رسانه ها به بازنگری-بازیابی و در نهایت بازتوانی(توانبخشی)سلامت ازدست رفته یا در معرض تهدیدمردم مبادرت ورزند.

عضو شورایعالی نظام پزشکی ناتوانی را نوعی معلولیت عنوان کرد و اظهار داشت: بحث تحمل درد یک مقوله است اما موضوع ناتوانی چیزدیگری است، زیرا ناتوانی به نوعی یک معلولیت است که بشدت نه تنها سلامت فرد بلکه سلامت کلیت جامعه را در معرض تهدید قرار می دهد.

وی با تاکید بر این که حوزه توانبخشی باید جدی گرفته شود زیرا بهینه شدن زندگی مردم درتمامی سنین بدان وابسته است، یاد آور شد: معلولیت هم مراحل و درجاتی دارد مثلا یک خانم که بعلت درد شدید شانه نمی تواند ازطبقه بالای کابینت آشپزخانه استفاده کند مشمول یک نوع معلولیت است تابیماری که دچار تبعات آسیب نخاعی، کلیوی، دیالیز یا ناتوان از انجام کارهای معمول زندگی در اثر کمر درد یا زانو درد یا فشارخون بالاست.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توجه به حوزه توانبخشی گامی در جهت ارزش بخشیدن به قابلیت های زندگی مردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..