تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : تولید بیش از یک‌میلیون دز واکسن «پاستورلوز» گاوی در موسسه رازی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اسحاقی بعدازظهر یکشنبه با اشاره به تولید واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی اظهار کرد: واکسن پاسـتورلوز گاوی واکسنی است غیرفعال، تهیه‌شده از کشت فعال باکتری پاستورال مولتوسیدا تیپ که پس از فراهم شدن کشت انبوه، به‌وسیله فرمالین غیرفعـال برای ایجـاد ایمنـی فعـال در گاو و گاومیش تهیـه و مصرف می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته یک‌میلیون و ۲۴۰ میلیون دز از واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی تولید شد درصورتی‌که تنها در شش‌ماهه نخست سال جاری نیز بیش از یک‌میلیون دز از این واکسن تولیدشده است.

معاون تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی با اشاره به میزان تولید این واکسن در ۶ ماهه نخست سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه یک‌میلیون و ۶۰ هزار دز از این واکسن در موسسه رازی تولیدشده است.

وی خاطرنشان کرد: با این میزان تولید واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی که سبب شده از واردات آن به کشور جلوگیری شود، در نیمه نخست سال جاری، از خروج ۸۵۰ هزار دلار ارز  از کشور جلوگیری شده است.

اسحاقی با اشاره به اینکه تولید این واکسن از بروز، شیوع و انتشار بیماری مهلک پاسـتورلوز در گاو و گاومیش پیشگیری می‌کند، افزود: موسسه رازی با تولید واکسن پاستورلوز گاوی این بیماری را در کشور کنترل کرده اسـت.

وی اضافه کرد: پاسـتورلوز گاو و گاومیش یـا سـپتی سـمی هموراژیک یک بیماری فـوق حاد و حاد در گاو و گاومیش بوده و مرگ سریع از علائم بارز این بیماری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در استان البرز شهرستان کرج مستقر است.

حتما بخوانید :   زیباجو : اهمیت تولیت شورای عالی بیمه/ چالش ممنوعیت دو شغله بودن پزشکان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : تولید بیش از یک‌میلیون دز واکسن «پاستورلوز» گاوی در موسسه رازی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..