تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه پیش از تولد نوزاد خود از سلامتی وی اطلاع پیدا کنیم؟

چگونه پیش از تولد نوزاد خود از سلامتی وی اطلاع پیدا کنیم؟محمود هاشمیان نایب رییس انجمن اینترونشنال کاردیولوژی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکلات قلبی در نوزادان نارس بیان کرد: از آن جایی که انجام سونوگرافی به تعداد محدود و تحت نظر متخصص قلب کودکان و زنان و زایمان هیچ عارضه ای را برای مادر و جنین در پی ندارد، بنابراین به کمک این شیوه می توان از بسیاری از بیماری های سرشتی قلبی اطلاع پیدا کرد.

وی اظهار داشت: امروز از روش های جدید و پیشرفته تری به نام اکو کاردیوگرافی جنین نیز برای بررسی نارسایی های وی استفاده می شود که بیماری های سرشتی قلبی(کونژنیتال) رویان (جنین) را نشان می دهد. 

نایب رییس انجمن اینترونشنال کاردیولوژی ایران افزود: اگر در بررسی های اکوکاردیوگرافی نشان دهنده نارسایی های شدید قلبی جنین باشد بنابراین احتمال زنده ماندن نوزاد متولد شده بسیار کم است و در چنین مواردی مجوز سقط جنین با اجازه مقامات رسمی کشور صادر می شود.

هاشمیان عنوان کرد: در صورتی که جنین دچار اختلالات مزمن قلبی باشد و زنده به دنیا بیاید ولی امکان زندگی مفید برایش وجود نداشته باشد نیز طبق صلاحدید پزشک معالج اقدامات لازم انجام می شود.

وی یادآور شد: زنان باردار تا قبل از سه ماهگی می توانند از مشکلات قلبی و عروقی جنینشان آگاهی پیدا کنند و در صورت نیاز نیز مجوز سقط باید در ماه های اولیه بارداری صادر شئد تا از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه پیش از تولد نوزاد خود از سلامتی وی اطلاع پیدا کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..