تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۳۲هزار بافنده فرش دستباف در استان مرکزی فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حاجی پور شامگاه یکشنبه در آئین گشایش نمایشگاه فرش دستباف در اراک اظهار داشت: امسال ۳۲هزار بافنده در استان مرکزی حدود ۱۸هزار متر مربع فرش دستباف تولید کرده اند و یک هزار بافنده زیر نظر کمیته امداد و دیگر نهادهای مردمی فعالیت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: در پی این هستیم تا موضوع بیمه قالیبافان را که از جمله مشکلات این هنرمندان است با همکاری صندوق مهر کار آفرینی و سازمان تامین اجتماعی با یافتن راهکاری برطرف کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر استراتژی گسترش صنعت فرش در سازمان صنعت، معدن و تجارت تدوین و به مرکز ملی فرش ایران نیز منعکس شده است.

حاجی پور خاطرنشان ساخت: مهمترین چالش ها در حوزه فرش دستباف، موضوع نوع طراحی نقشه فرش ها، به بافی و نوع آموزش است که باید این سه مساله مورد توجه قرار گیرد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به اینکه فرش دستباف استان مرکزی از جمله فرش ساروق یک برند بین المللی محسوب می شود، در سال گذشته موضوع ثبت جهانی فرش ساروق مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فرش دستباف جیریا و سلطان آباد از عمده مجموعه فرش های استان مرکزی هستند، افزود: شناساندن ضعف هایی که در حوزه هنر صنعت فرش وجود دارد بسیار ضروری است و برای این مساله در برنامه راهبردی مربوط به فرش، به طور کامل توجه و برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان ساخت: منتظر هستیم مرکز ملی فرش ایران برنامه و راهبردهای ارائه شده را بررسی و در نهایت تایید کند تا بتوانیم اقدامات مدونی در راستای ارتقای هنر صنعت فرش استان به انجام برسانیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۳۲هزار بافنده فرش دستباف در استان مرکزی فعالیت دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..