تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورود وکلا به پرونده‌های خانواده منعی ندارد/آغاز آسیب‌شناسی قانون حمایت از خانواده

ذبیح الله خدائیان در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم از آسیب‌شناسی قانون حمایت از خانواده خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون در حال آسیب‌شناسی این قانون هستیم تا ببینم آیا قانون فعلی ابهام و خلاء دارد یا خیر و اینکه آیا این قانون، نیازها را رفع می‌کند تا خیر؟

معاون حقوقی رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: در همین ارستا، نظرات دادگستری استان‌ها و مراجع مربوطه را اخذ کردیم و اگر ببینم، ابهام و خلاء وجود دارد، آن موقع نسبت به اصلاح قانون و تدوین لایحه اصلاحی اقدام می‌کنیم.

خدائیان همچنین در پاسخ به این سئوال که چندی پیش احتمال ممنوعیت ورود وکلا به دعاوی خانواده مطرح شده و اینکه آیا ورود وکلا به این دست پرونده‌ها، منع قانونی دارد یا خیر؟ گفت: ورود وکلا به پرونده‌های خانواده منع قانونی ندارد و در همه پرونده‌های خانواده می‌توانند دخالت کنند.

این مقام مسئول قضایی با بیان اینکه هر کسی می‌تواند وکیل داشته باشد افزود: برخی پیشنهاد می‌دهند در مسائل خانوادگی، وکلا ورود نکنند اما بر اساس قانون فعلی، وکیل می‌تواند حضور داشته باشد و به نظر من، حضور وکیل منعی هم ندارد.
به گزارش تسنیم، علی محمد زنگانه مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، شهریور امسال گته بود: از نظر حقوقی قرار است استعلامی انجام دهیم و ببینیم بعد از قانون جدید حمایت خانواده مصوب سال 92 که هیچ چیزی تحت عنوان وکالت در هیچ جای قانون در فرایندهای رسیدگی به دعاوی خانواده پیش‌بینی نشده، وضعیت چگونه است. خلاف این موضوع در آن قسمت از قانون که تصریح کرده «رسیدگی در دادگاه خانواده با تقدیم دادخواست و بدون رعایت سایر تشریفات آیین دادرسی مدنی انجام می‌شود» وجود دارد. 

وی در پاسخ به این سئوال که یعنی امکان دارد ورود وکلا به دعاوی خانواده ممنوع شود گفته بود: اگر محل قانونی وجود نداشته باشد و قانون اجازه ندهد، چرا باید وکلا در دعاوی خانواده ورود کنند. البته در این خصوص در حال استعلام از معاونت حقوقی قوه‌قضائیه هستیم ولی اگر هم بخواهند ورود کنند ما مشکلی نداریم اما ورودی که تعامل و منطق بر آن حاکم باشد. اصولاً ما می‌خواهیم از حضور وکلا در دعاوی خانواده استفاده بهینه کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورود وکلا به پرونده‌های خانواده منعی ندارد/آغاز آسیب‌شناسی قانون حمایت از خانواده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..