تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موسیقی «شب‌های جنوب» در تهران

فرهنگ > موسیقی - جستو، داماهی و کماکان همراه با تک‌نوازی گیتار و خوانندگی ناصر منتظری، در قالب برنامه «شب‌های جنوب» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کنسرت موسیقی «شب‌های جنوب» دوشنبه و سه‌شنبه 18 و 19 بهمن به سرپرستی پدرام نیک‌سیرت، ساعت 21 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

 کنسرت «شب‌های جنوب» در دو شب با اجرای گروه‌های تلفیقی جستو، داماهی، کماکان و اجرای تکنوازی گیتار و خوانندگی ناصر منتظری میزبان علاقمندان به این نوع از موسیقی خواهد بود.

پدرام نیک‌سیرت در مورد این اجرا گفت: «موسیقی جنوب ایران به دلیل طبیعت گرم این منطقه، سرشار از شور، نیرو و حرارت است. موسیقی‌ای که در استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان رواج دارد و سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می‌شود.»

او ادامه داد: «آن‌چه بیش از هر چیز در بررسی موسیقی این منطقه به خصوص هرمزگان مهم به نظر می‌رسد، ترکیب جمعیتی جنوب کشورمان است. در این منطقه به جز ساکنان محلی، تیره‌های دیگری از جمله مهاجران بسیار قدیمی آفریقایی نیز زندگی می کنند که هر کدام تاثیر خود را بر موسیقی گذاشته‌اند. آواز بندری به باور برخی از شناسندگان، با موسیقی بومیان آفریقایی - به خصوص از نظر ریتم - پیوندی ژرف و ریشه‌دار یافته است. خود موسیقی جنوب ایران بسیار متنوع است و شکل‌های مختلفی از جمله بندری، سبالو، یزله، لیوا، موسیقی زار، شروه، چاوشی، لالایی بندری و نی‌مه خوانی دارد.»

57242




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موسیقی «شب‌های جنوب» در تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..