تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تماشا کنید: این پهپاد مین های زمینی را شناسایی و منفجر می کند

تماشا کنید: این پهپاد مین های زمینی را شناسایی و منفجر می کند

شاید زمانی که بسیاری از هم سن و سال های مسعود حسنی مشغول ساخت خانه های لگویی خود بودند، این جوان افغانستانی در فکر تکمیل اختراعی بود که در نهایت به نخستین نمونه اولیه پهپادهای یابنده و منفجر کننده مین های زمینی تبدیل شد. درادامه با تک شات همراه باشید.


مسعود در دوران کودکی خود در افغانستان اسباب بازی های بادی را ساخته و با آنها بازی می کرد و بالاخره این اسباب بازی ها الهام بخش او در پروژه فارغ التحصیلی اش از آکادمی طراحی آیندهوفن هلند در سال 2011 شد: مین یاب بادی Mine Kafon . این دستگاه در واقع توپی بود که از بامبو، آهن و پلاستیک ساخته شده بود و مین های زمینی را در حالیکه با نیروی باد حرکت می کرد یافته و منفجر می کرد. از آنجایی که مسعود در منطقه ای از افغانستان بزرگ شده بود که حدود ده میلیون مین در منطقه ای حدود 500 کیلومتر مربع کار گذاشته شده بود، می توان به دلیل علاقه او به این پروژه پی برد.


حسنی و برادرش با معرفی طرح اولیه خود توجه زیادی را به خود جلب کردند، اما از آنجایی که این وسیله با نیروی باد کار می کرد کنترل آن دشوار بود. بسیاری پیشنهاد کردند که یک کنترل راه دور به آن اضافه شود تا طراحی آن نیز ارتقا یابد. اما مسعود با در نظر گرفتن نقاط ضعف نمونه اول، تلاش خود را برای دستیابی به راه حلی قابل اطمینان ادامه داد.


مدت کوتاهی پس از آن، سیستم جدید و ارتقا یافته ی مین یاب او معرفی شد. تا کنون هیچ روش ایمن و اقتصادی برای شناسایی مین های زمینی وجود نداشت. هزینه شناسایی و حذف مین های زمینی می تواند تا بیش از 50 برابر هزینه تولید آنها باشد. اما پهپاد Mine Kafon به راحتی این مین ها را شناسایی و منفجر می کند. روند کار این پهپاد 20 برابر از روش های موجود سریعتر است. در عین حال این پهپاد 200 برابر از سایر تکنولوژی های شناسایی مین های زمینی ارزان تر است. پهپادهای مین یاب حسنی قرار است تمامی زمین های مین گذاری شده دنیا را در کمتر از ده سال از وجود مین پاک کنند.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تماشا کنید: این پهپاد مین های زمینی را شناسایی و منفجر می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..