تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش 500 میلیون دلاری واردات دارو در دولت یازدهم/سهم عمده بازار کشور باید به صادرات تعلق بگیرد

کاهش 500 میلیون دلاری واردات دارو در دولت یازدهم/سهم عمده بازار کشور باید به صادرات تعلق بگیردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول ديناروند رييس سازمان غذا و دارو در مراسم رونمايى داروى ترك سيگار در شركت داروسازى كوثر گفت: در سه سال گذشته دولت تدبير و اميد هر سال بين ٣٠ تا ٥٠ قلم داروى جديد توليد شده كه ١٠٠ قلم سابقه توليد در ايران را نداشته اند.

رييس سازمان غذا و دارو با بيان اينكه هنر ما در سه سال گذشته در وزارت بهداشت كاهش واردات دارو بوده، افزود: در اين مدت واردات دارو ٥٠٠ ميليون كاهش داشته اما بازار دارويى ما محدود نشده است كه به عنوان مثال دارويى را وارد مى كرديم كه ٤٠ ميليون دلار واردات آن هزينه بر بوده اما اكنون آن را توليد مى كنيم.

وى عنوان كرد: بازار دارويى داخل ٣ ميليارد دلار و داروهايى وارداتى يك ميليارد دلار است و صنعت داروسازى ما اين پتانسيل را دارد كه اين ميزان بيش از ٤ ميليارد دلار برسد.

ديناروند با بيان اينكه در ١٥ سال گذشته صادرات دارو ١٠٠ برابر شده، گفت: ١٥ سال پيش صادرات دارو ٢ ميليون دلار بود و اكنون اين ميزان صدبرابر شده و به ٢٠٠ ميليون دلار رسيده است اما هنوز با تراز مثبت فاصله داريم و سهم عمده بازار کشور باید به صادرات تعلق بگیرد.

در حال تكميل/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش 500 میلیون دلاری واردات دارو در دولت یازدهم/سهم عمده بازار کشور باید به صادرات تعلق بگیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..