تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیزدهمین جشنواره ترتیل قرآنی برگزار می‌شود

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن،‌ محمدتقی میرزاجانی، رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن با اعلام برگزاری جشنواره ترتیل گفت: با توجه به اینکه موضوع تلاوت ترتیل قرآن در دستور کار سیزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن در اردیبهشت ماه سال آینده قرار دارد، پس از بحث و بررسی‌های مفصل کارشناسی در دبیرخانه نشست، مقرر گردید به منظور شناسایی استعدادهای ویژه در این عرصه و تولید آثار فاخر و الگو در تلاوت ترتیل، این جشنواره برگزار شود.

دبیر نشست سیزدهم با بیان اینکه امکان ارسال اثر برای کلیه مرتّلین ممتاز سراسر کشور وجود دارد، عنوان کرد: علاقمندان با مطالعه دقیق مفاد فراخوان جشنواره، نسبت به اجرا و ارسال آثار خود می‌توانند ظرف مدت حدود دو ماه اقدام نمایند.

میرزاجانی خاطرنشان‌کرد: قاریان ایران اسلامی در قرائت ترتیل قرآن کریم باید به تدریج به سمت ایجاد سبک مستقل و متناسب با ذائقه مردم کشورمان حرکت کنند که چنین برنامه‌هایی، گامی در این راستاست.

فراخوان جشنواره ترتیل برتر

به منظور ساماندهی و گسترش قرائت قرآن کریم به روش ترتیل در جمهوری اسلامی ایران و تولید آثار فاخر و الگو در این عرصه نورانی، «جشنواره ترتیل برتر» برگزار خواهد شد.

مرتّلین ممتاز سراسر کشور می‌توانند نمونه تلاوت ترتیل خود را تا تاریخ 15 فروردین ماه 1396 به دبیرخانه سیزدهمین نشست تخصصی استادان ، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم ارسال نمایند.

قابل ذکر است که رعایت ضوابط واصول قرائت در اجرای ترتیل در بخش‌های صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتداء مورد تأکید بوده، لکن ابداع و نوآوری به ویژه در لحن، از امتیازات اجرا محسوب می‌شود و از اهمیت خاصّی برخوردار است.

مرتّلین گرامی، می‌بایست فایل صوتی مربوط را از طریق رایانامه و یا تلگرام به دبیرخانه نشست ارسال نمایند.

گفتنی است؛ شرکت کنندگان می توانند با تلاوت آیات‌سوره بقره (از آیه 238 تا پایان) و سوره طه (کل سوره) با رعایت موارد ذیل آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

*‌ضبط ترتیل در استودیو همراه با افکتِ مناسب و یا بدون افکت مورد پذیرش است. البته پردازش‌های تصنّعی روی صدا مورد پذیرش نیست.

*‌از مرتّلینی که در این جشنواره برگزیده می‌شوند،‌جهت اجرای حضوری در صحن نشست سیزدهم، دعوت به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیزدهمین جشنواره ترتیل قرآنی برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..