تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات دیدارهای هیئت امنیتی بلندپایه حماس با افسران امنیتی مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، هیئت امنیتی حماس که روز سه‌شبنه به منظور دیدار با افسران بلندپایه دستگاه اطلاعاتی مصر به قاهره سفر کرده بود، روز گذشته به غزه بازگشت.

بر اساس این گزارش، ریاست هیئت حماس را توفیق ابونعیم فرمانده نیروهای امنیتی و سرپرست وزارت کشور حماس در نوار غزه بر عهده داشت.

برخی منابع گفتند که مروان عیسی، معاون محمد الضیف فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام نیز در بین اعضای هیئت امنیتی که به قاهره سفر کردند، حضور داشت.

به گفته این منابع، دو طرف در این دیدارها درباره پرونده‌ افراد تحت تعقیب که مصر خواهان تحویل آن‌ها از سوی حماس است، کنترل اوضاع در مرزهای بین غزه و سینا و سایر موضوعات امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.

منابع آگاه با بیان اینکه فضای مذاکرات بین هیئت حماس و افسران امنیتی مصر اثربخش و مثبت بود، گفتند که این مذاکرات با جو مثبتی که اخیرا بر روابط بین حماس و مصر به‌ویژه بعد از سفر‌های اخیر پی در پی هیئت‌های سیاسی بلندپایه حماس به قاهره حاکم شده است،  انسجام دارد.

این منابع بدون اشاره به جزئیات گفتند که دو طرف از عصر سه‌شنبه تا صبح شنبه درباره پرونده‌های مختلفی به صورت فشرده گفتگو کردند.

از سوی دیگر برخی منابع مصری گفتند که موضوعات امنیتی که هیئت حماس و مقامات مصری درباره آن گفتگو کردند شامل اوضاع امنیتی در شبه جزیره سینا، کنترل مرزهای بین غزه و مصر، پرونده گذرگاه رفح و پرونده 4 شهروند مصری که حدود یک سال و نیم ربوده شدند، بود.

این منابع مصری گفتند که دو طرف به صورت دقیق و عمیق و جدی درباره این مسائل گفتگو کردند.

به گفته این منابع، مصر همه پرونده‌های نوار غزه را صرف نظر از داشتن بعد سیاسی آن، دارای ابعاد امنیتی می‌داند.

سفرهای سیاسی و امنیتی هیئت‌های حماس به قاهره بعد از برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر در سی‌ام ژوئن سال 2013 میلادی، متوقف شده بود.

دولت مصر به ریاست عبدالفتاح السیسی جنبش حماس را به دخالت در امور داخلی مصر متهم کرد، موضوعی که حماس آن‌‌ را بارها رد کرد.

دستگاه‌ قضایی مصر چندین حکم قضایی علیه حماس صادر کرد که سپس این احکام لغو شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات دیدارهای هیئت امنیتی بلندپایه حماس با افسران امنیتی مصر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..