تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایندگان مجلس از حقوق موقوفات دفاع کنند/ 30 هزار هکتار اراضی موقوفه کشاورزی آماده سرمایه گذاری

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی  با خیر مقدم و قدردانی از توجه نمایندگان به سنت حسنه وقف گفت:در سطح کشور بیش از 180 هزار موقوفه و بیش از 70 هزار مسجد موقوفه وجود دارد که مردم عزیز از خدمات آن بهره مندند.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: خدمات و کمک وقف و واقفان که همان مردم هستند به دولت بسیار گسترده است و اقشار مختلف مردم را دربرمی گیرد.

وی ادامه داد:  هم اکنون موقوفات در قالب مساجد، حوزه های علمیه ، حسینیه ها، بیمارستانها، مراکز درمانی و پزشکی خدمات گسترده و بی شماری را به مردم ارائه می کنند و بارسنگینی از مشکلات دولت را برطرف می کنند.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: هم اکنون بیش از 1200 موقوفه درمانی و 133 بیمارستان موقوفه داریم که غالب مردم و نخبگان از وجود آن بی خبر هستند، در تهران هم بیش از 30 بیمارستان موقوفه وجود دارد و مردم عزیز از خدمات آن بهره مندند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به خدمات معنوی و فرهنگی امامزادگان به مردم تصریح کرد: هم اکنون بیش از 5 هزار بقعه از بقاع متبرکه  فاقد درآمدند و برای عمران و آبادانی آن به بیش از 7هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: حمایت از وقف و توجه به حقوق موقوفات و آبادانی امامزادگان یکی از انتظارات ما از نمایندگان  محترم مجلس و دولت است.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه کسانی که از مواهب وقف بهره مندند درباره  این حکم الهی و این سنت حسنه به مردم بگویند تصریح کرد: اوقاف به دنبال احیای فرهنگ وقف در جامعه و بهره مندی همه مردم از مواهب موقوفات است.

رئیس سازمان اوقاف تاکید کرد: همه دستگاه های دولتی و نهادها و سازمانها باید برای احیای موقوفات و امامزادگان به اوقاف کمک کنند، این کمک به اوقاف نیست بلکه کمک به اقشار مختلف مردم است.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به وجود بیش از 30 هزار هکتار اراضی موقوفه کشاورزی برای سرمایه گذاری گفت: برای احیاء این موقوفات باید دولت و وزارت جهاد کشاورزی به اوقاف کمک کنند.

در ادامه این نشست جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب هم در سخنانی با قدردانی از نگاه سازمان اوقاف که فرهنگ آفرینی و تولید فرهنگ را اولویت قرارداده است افزود: مجلس به دنبال حمایت از موقوفات و ترویج فرهنگ وقف است.

مومن زاده مدیر کل امور مجلس سازمان اوقاف هم با قدردانی از توجه مجلس به موضوع وقف در برنامه ششم خواستار تحقق بودجه تخصیصی اوقاف شد.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه هم با قدردانی از اقدامات سازمان اوقاف گفت: اوقاف متعلق به مردم و نظام است و همه ما از فرهنگ وقف حمایت می کنیم.

وی خواستار توجه اداره کل اوقاف آذربایجان غربی به بیمارستان در حال احداث ارومیه شد.

همچنین سایر نمایندگان استان آذربایجان غربی هم دیدگاههای و نظرات خویش را بیان کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایندگان مجلس از حقوق موقوفات دفاع کنند/ 30 هزار هکتار اراضی موقوفه کشاورزی آماده سرمایه گذاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..