تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این میوه ها برای پوست شما خوب هستند

متخصصان معتقدند اگر بدانید از چه میوه ‌ای در چه فصلی و در چه شرایطی استفاده کنید و چگونه خواص ارزشمند آن‌ها را استخراج کنید، همیشه پوستی جوان و زیبا خواهید داشت. گوجه، هویج، لیمو، میوه‌های سرخ‌ رنگ و… تأثیر فوق ‌العاده‌ ای در جوان کردن و زیباسازی پوست ما دارند. در مصر باستان به خواص درمانی این گروه از مواد غذایی پی برده بودند و از آن‌ها به عنوان «غذاهای جاودانه» نام می‌بردند.

خواص پوستی چند میوه لیمو – روشن کننده

لیمو در تمام طول سال موجود است. هندی ‌ها به آن «سیب پزشکی» می‌گفتند و معتقد بودند مصرف آن نه ‌تنها برای پوست بلکه برای تمام ارگان‌ های داخلی مفید و پرخاصیت است. این میوه غنی از ویتامین C و اسیدهای میوه است.

از آن به عنوان ضد چروک، ضد لک، روشن‌ کننده و سفت ‌کننده می‌توان استفاده کرد. ترکیب‌ های موجود در لیمو، سموم پوستی را زدوده و پوست را نرم و روشن می‌کند. لیمو همچنین داروی مناسبی برای موهای کدر و سست و ناخن ‌های شکننده است. استفاده از این میوه برای انواع پوست‌ ها جز پوست ‌های حساس مناسب است.

انگور – نرم ‌کننده

در طب سنتی هندی از انگور به عنوان «مروارید حیات» نام برده شده است. انگور حاوی انواع ویتامین‌ ها، اسیدهای میوه و آنتی ‌اکسیدان‌ هاست. این میوه نرم‌ کننده، رطوبت‌ رسان، روشن ‌کننده و سفت ‌کننده انواع پوست به شمار می‌رود.

میوه‌ های قرمزرنگ – جوان‌کننده

توت‌فرنگی، مویز و تمشک از جمله میوه‌ هایی هستند که خاصیت ضدپیری دارند. آنتوسیانین که در تمام میوه ‌های قرمزرنگ است، می‌تواند برخی چروک های پوستی را مرمت کند. بتاکاروتن و کلروفیل موجود در این میوه‌ ها نیز محافظ اپیدرم است و باعث تنفس بهتر پوستی می‌شود.

این میوه‌ ها پاک ‌کننده‌ های قوی هستند و باعث تصفیه خون می‌شوند و از این نظر اثر قابل‌توجهی بر پوست و بافت ‌های زیرین آن دارند. در صورتی که دچار آفتاب‌ سوختگی هستند، تمشک و مویز بهترین درمان هستند. استفاده از این میوه‌ ها برای تمام انواع پوست‌ ها به خصوص پوست ‌های چرب مناسب است.

هویج – ضد پیری

هویج غنی از ویتامین به خصوص ویتامین A است و خاصیت ضد التهابی، جوان ‌کننده و محافظت‌ کننده دارد و نه ‌تنها باعث کاهش چروک‌ های پوستی می‌شود بلکه با انواع عفونت ‌های پوستی هم مقابله می‌کند. استفاده از هویج برای تمام پوست ‌ها به خصوص پوست افراد تحت پرتودرمانی توصیه می‌شود.

پرتقال – سفت ‌کننده

پرتقال نیز همانند لیمو غنی از ویتامین ‌ها و آنتی‌ اکسیدان‌ هاست. میزان قند و ترکیب ‌های سفت ‌کننده در این میوه بیشتر است و به همین دلیل می‌تواند روند پیری پوست و بروز چین‌ و چروک را به تأخیر بیندازد. از سوی دیگر پرتقال، مرطوب ‌کننده خوبی است و از خشکی پوست پیشگیری می‌کند. استفاده از این میوه برای تمام انواع پوست ‌ها به خصوص پوست ‌های حساس توصیه می‌شود.

کدو – مرطوب ‌کننده

در آسیا، کدو در گروه میوه‌ ها دسته ‌بندی می‌شود. میزان آب کدو بسیار بالاست و خاصیت نرم‌ کنندگی و مرطوب ‌کنندگی دارد. استفاده از این میوه در شرایطی که پوست دچار آفتاب‌ سوختگی شده است بسیار عالی است. ماسک آن نیز به افرادی که موهای شکننده و خشک دارند، توصیه می‌شود. در صورتی که پوست شما خشک به نظر می‌رسد می‌توانید از کدو در غذاها یا به صورت ماسک استفاده کنید.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این میوه ها برای پوست شما خوب هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..