تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشتراک گذاری اطلاعات سازمانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خطرناک است

اشتراک گذاری اطلاعات سازمانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خطرناک استبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناس پلیس فتا استان مازندران در نشستی که در استانداری مازندران برای کارکنان این سازمان در شهرستان ساری برگزار شد با اشاره به این نکته که سازمان‌های اطلاعاتی با استفاده از شیوه‌ها و شگردهای نوین سعی در كسب اطلاعات محرمانه در ابعاد مختلف را داشته و از آن در راستای ضربه زدن به كشور بهره‌برداری می‌نمایند.
 
کارشناس سایبری پلیس فتا مازندران تشریح نمود: علیرغم پیشرفت‌های گوناگون و خیره كننده‌ای كه در ابزار و ادوات جاسوسی به دست آمده‌، سرویس‌های اطلاعاتی بر این باورند كه نیروی انسانی مطمئن‌ترین و كارآمدترین سرمایه برای دستیابی به اطلاعات پنهان می‌باشد. لذا به حیله‌های گوناگون سعی در نزدیك شدن به خواص جامعه و افرادی که در پست‌های حساسی همچون استانداری مشغول به خدمت هستند می‌باشد.
 
وی افزود: با توجه به پیشترفت تکنولوژی در عصر حاضر و ورود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در بین کارکنان ادارات و سازمان‌های کشور زمینه‌های نفوذ دشمنان و جاسوسان را در نقاط مهم و حساس کشوری فراهم کرده است، از این‌رو کارکنان دولتی باید دقت بیشتری نمایند و در استفاده از این تکنولوژی در محیط کاری جانب احتیاط را رعایت نمایند.
 
این کارشناس در ادامه گفت: با توجه با اینکه میزان نحوه به‌کارگیری فن‌آوری‌های ارتباطی از جمله شبکه‌های اجتماعی موبایلی در مازندران از سایر استان‌ها بیشتر می‌باشد‌، از این‌رو خروج اطلاعات شخصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی به بیرون از کشور و فراهم شدن امکان جاسوسی از جمله مخاطرات مهم این شبکه‌های پیام‌رسان در کشور می‌باشد.
 
وی به منظور جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان، از کاربران تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی گفت: در جهت پیشگیری از خطرات فضای مجازی کاربران شبکه‌های اجتماعی دانش اینترنتی خود را افزایش داده و با آگاهی کامل از این فضا استفاده کنند.
 
کارشناس پلیس فتا مازندران به کارکنان ادارات دولتی هشدار داد: تلفن‌های همراه دارای قابلیت‌هایی هستند كه می‌توانند به عنوان ابزارهای جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرند.

وی در خاتمه با بیان این‌که پست‌ها و کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی با اهداف خاصی طراحی و به پرس‌و جو گذاشته می‌شوند، توصیه کرد:‌ از به اشتراک گذاشتن اطلاعات سازمانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جدا" خود‌داری نمایید.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشتراک گذاری اطلاعات سازمانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خطرناک است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..