تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معوقات بانکی بیش از 200 هزار میلیارد تومان است/ برخی بدهکاران حرفه‌ای هستند

معوقات بانکی بیش از 200 هزار میلیارد تومان است/ برخی بدهکاران حرفه‌ای هستندبه گزارش خبرنگار حوزه بانک گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئله مطالبات معوق بانکی طی سالهای اخیر به یکی از معضلات بزرگ نظام بانکی کشور تبدیل شده است و بر این اساس نظام بانکی کشور و در راس آنها بانک مرکزی برنامه‌ریزی ویژه ای را برای وصول معوقات انجام داده اند و البته چندی پیش هم  رئیس کل بانک مرکزی در نامه ای به مدیران عامل بانک ها،عنوان داشت که نسبت مطالبات غیر جاری در نیمه نخست امسال قریب به 11 درصد کاهش داشته است.

 البته دو عامل بیرونی و درونی در ایجاد این معوقات دخیل بودند که از عوامل بیرونی می توان به رکود تورمی ، تحریم های بین المللی ، جهش نرخ ارز و از عوامل داخلی می‌توان به عدم اعتبار سنجی دقیق در بانکها و عدم وجود نظم و قاعده مشخصی در برخی بانکها برای پیگیری قضایی مطالبات اشاره کرد.

علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار حوزه بانک، معوقات بانکی را یکی از مشکلات و معضلات اصلی نظام بانکی دانست و این مطالبات را در 2 حوزه ی دولتی و خصوصی بیان کرد.

وی افزود: در حوزه مطالبات دولت به نظام بانکی براساس امار ، رقم 100 هزار میلیارد تومان است که از طریق توسعه بازار بدهی این مطالبات قرار است تصفیه و اوراق صادر شود.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ادامه داد:  برخی از بدهکاران،  حرفه ای هستند که از طریق نگه داشتن پول نزد خود ،به دنبال بهینه کردن منافع اقتصادی هستند .

به گفته این مقام مسئول در بانک مرکزی، در زمینه کلاهبرداران حرفه ای هم تلاش های خوبی با بانک مرکزی و قوه قضایه صورت گرفته و فشار های لازم از نظر قانونی برای انها ایجاد شده  تا معوقات خود را تسویه کنند .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معوقات بانکی بیش از 200 هزار میلیارد تومان است/ برخی بدهکاران حرفه‌ای هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..